امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳

هیچ کلاسی درسی برای سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری نیست

دماوند – ابتکارآنلاین: رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند از آماده‌سازی ۷۳۲ کلاس درس در مدارس دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: ۲۳ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند.
کد خبر: 2795
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ بعد از ظهر -
195 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – زهرا طاولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در مجموع ۱۰۵ مدرسه دولتی و ۲۴ مدرسه غیردولتی در شهرستان دماوند داریم که شامل ۵۶۷ کلاس در مدارس دولتی و ۱۶۵ کلاس در مدارس غیردولتی هستند.

 

وی افزود: ثبت سامانه سیدا برای دانش‌آموزان ایرانی ۱۸ هزار و ۲۵۹ نفر و برای دانش‌آموزان افغانستانی ۵۰٨۴ نفر تاکنون انجام شده است اما برخی از دانش‌آموزان در پایه اول نیازمند سنجش و برخی در گذر از پایه ها و آزمون نوبت شهریور هستند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: اگر مشکلات برگه حمایت تحصیلی که لازم است دانش‌آموزان افغانستانی بگیرند، مرتفع شود قطعا تعداد دانش‌آموزان قابلیت افزایش دارد و این پیش‌بینی های لازم در مدارس دماوند نیز صورت گرفته است.

 

طاولی ادامه داد: تعداد مدارس دو شیفته ۶ مورد است و ۲۱ فضای آموزشی برای شهر و روستا جهت نوآموزان پیش دبستانی وجود دارد.

 

این مقام مسئول در رابطه با پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دو مدرسه در این خصوص افتتاح خواهد شد که یکی در مسکن مهر دماوند و دیگری روستای جابان شهرستان خواهد بود.

 

وی افزود: رویکرد ما این است که در مدارسی که تحویل موقت هستند تا به صورت کامل آماده و مهیا نشده‌اند، دانش آموزان جابجا نشوند لذا تمام موارد بایدفراهم شود در غیراینصورت دانش‌آموزان را جابجا نمی‌کنیم که برای این منظور نیز از شیفت بعدازظهر مدرسه ولیعصر برای نوبت عصر دانش‌آموزان مدرسه سردار سلیمانی استفاده کردیم و برای بچه های مدرسه جابان تا زمانیکه مدرسه ۱۵ خرداد تا مهر یا آبان آماده شود، آنها نیز از نوبت عصر مدرسه ۱۷ شهریور استفاده خواهند کرد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی، بیان داشت: باتوجه به جذب معلم از طریق سربازمعلم و نیز نیروهای انتقالی به منطقه و اینکه گاهی تا پایان شهریورماه و حتی هفته اول مهرماه بعضی از جابجایی‌ها حالت شناور دارند؛ اغلب مدارس از حیث تامین مدیر مدرسه، آموزگار، دبیر و هنرآموز ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در مورد شرایط آموزش در کرونا گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونا به روال پایدارتری رسیده و نیز آگاهی مردم، شهروندان و دانش آموزان تمام مقاطع نسبت به خودمراقبتی‌ها افزایش یافته است، در نظر داریم با حمایت‌های آموزش و پرورش شهرستان، تهیه اقلام بهداشتی اعم از ماسک برای مدارس خصوصا مدارس کم برخوردارتر تهیه کنیم اما حضوری بودن همه مدارس تا این لحظه و در تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش قطعی است و هیچ کلاسی به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری نیست.

 

طاولی ادامه داد: تا زمانیکه ستاد ملی کرونا اطلاعیه ای را در سطح ملی اعلام نکند و بخشنامه‌ای ابلاغ نشود آموزش‌ها حضوری خواهند بود اما باتوجه به موازین بهداشتی و آموزش‌های خودمراقبتی همچنین همراهی های همه جانبه اولیاء محترم، این مساله با دقت بیشتری تداوم خواهد یافت.

 

وی درباره سرویس‌های مدارس و نحوه نظارت بر آنها بیان داشت: طبق قوانین و مقررات، انجمن‌های اولیا و مربیان منطقه و مدرسه بحث سرویس‌های دانش‌آموزی را عهده دار است، اما راننده‌هایی که جذب می‌شوند باید حتما زیرنظر شرکت‌های پیمانکار مورد تایید دستگاه های مربوطه باشند تا امنیت نیز نقل و انتقال دانش آموزان برقرار باشد، البته ضمن تقدیر از فرماندار محترم و معاون عمرانی ایشان، پیش بینی های لازم صورت پذیرفته و در شورای آموزش و پرورش شهریور مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: نیاز است اولیا این همکاری را با ما داشته باشند که اگر بناست هر نوع سرویسی برای دانش‌آموزان تهیه شود، حتما مصوبه انجمن اولیا و مربیان و مدیر مدرسه باشد و باید همه باهم همسو عمل کنیم تا شاهد اتفاقات ناخوشایند ناشی از عدم آگاهی نسبت به موازین قانونی نباشیم.

 

طاولی افزود: تا زمانیکه همراهی اولیای گرامی در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش و قوانین باشد می توانیم سال تحصیلی خوبی را برای دانش آموزان پیش بینی نماییم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *