امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار آذربایجان غربی:

مرز تمرچین توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار زائر را دارد

ارومیه – ابتکارآنلاین: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهیدات ویژه اندیشیده شده برای پذیرایی از زائران در تمرچین گفت: ۳۸ گیت در این مرز فعال است و توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.
کد خبر: 2811
زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ قبل از ظهر -
222 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: در هشت روز گذشته از ۱۴ شهریور تاکنون بیش از ۴۵ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کرده‌اند که پیش بینی می‌شود در بازگشت زوار از کربلا، تعداد بسیار بیشتری این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کنند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر هم از مرز تمرچین به کشور بازگشته‌اند که روند افزایشی در این خصوص را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

 

معتمدیان ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا ۲ روز پیش از اربعین، روند خروج زوار از مرز تمرچین ادامه داشته باشد و از آن پس، روند بازگشت سریع‌تر شود.

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بازخورد مناسب فعالیت مرز تمرچین برای خروج زوارالحسین (ع) گفت: وزیر کشور در بازدیدی که از مرز داشت، انتظار این میزان پیشرفت در تمرچین را طی چند هفته و رسیدن به شرایط حداکثری برای میزبانی از زوار نداشت.

 

معتمدیان اظهار کرد: در روزهای گذشته، زائرانی که از تمرچین وارد عراق شدند، از مبدا تا مقصد تحت نظارت بودند و بدون هیچ مشکلی به مقصد رسیدند.

 

وی با بیان اینکه مسیر زائران از استان‌های شمال غرب تا کربلا از طریق تمرچین، تقریباً نصف شده است، افزود: همچنین راه اندازی این مرز، ازدحام جمعیت در دیگر مرزها را کمتر کرد و استقبال بسیار خوبی را در این مرز شاهد بودیم.

 

وی با قدردانی از حضور قابل توجه مردم منطقه برای ارائه خدمات به زوار الحسین از جمله همراهی اهل سنت در شهرستان پیرانشهر تاکید کرد: تأمین کامل امنیت زوار و نبود هیچ دغدغه‌ای در این خصوص، استفاده از حداکثر ظرفیت حمل و نقل در داخل استان و خارج از کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق و تغذیه و اسکان مناسب زوار در مرز، شاخص‌هایی بود که به خوبی به اهداف مورد نظر در آنها رسیدیم.

 

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۲ هزار خودرو عمومی در آن سوی مرز با ۶۰۰ هزار تومان هزینه، زوار را تا بغداد می‌رسانند که در این خصوص، هیچ مشکلی نداشتیم.

 

معتمدیان از بهبود قابل توجه زیرساخت‌ها طی حدود یک ماه گذشته در شهرستان پیرانشهر و مسیرهای منتهی به مرز تمرچین خبر داد و یادآور شد: در این خصوص نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر امسال برای بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های اعزام زائران طی سال آینده در مرز تمرچین نیز تلاش می‌کنیم، افزود: در این خصوص نیز برنامه ریزی شده و شاخص‌های زیرساختی در سال آینده بسیار بهتر خواهد شد.

 

روند اعزام زائران اربعین از ۱۴ شهریورماه جاری در استان آغاز شده و تا بعد از ایام اربعین نیز ادامه دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *