امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختتامیه جشنواره سراسری سرود نداجا در منجیل برگزار شد

گیلان – ابتکارآنلاین: آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری سرود نداجا با حضور امیر دریادار حمزه علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد.
کد خبر: 2862
زمان انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ بعد از ظهر -
194 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – امیر دریادار حمزه علی کاویانی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری سرود نداجا که در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: امام(ره) و انقلاب با دنیا چه کرده که سیر عظیم زائران اباعبدالله(ع) از مسیر ام‌القرای ایران اسلامی به سمت کربلای معلی راهی می‌شوند و امروز سرزمین عراق محل تجمع عاشقان اباعبدالله از سراسر جهان است.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اجرای ماموریت نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد در شمال اقیانوس هند و دریای سرخ، ادامه داد: نیروی دریایی ارتش وظیفه تامین امنیت خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران اعم کشتی‌های تجاری و نفتکش را بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با جدیت از منافع و منابع کشور و منطقه با همه قوا در شمال اقیانوس هند و دریای سرخ دفاع می‌کند، افزود: در کنار فعالیت‌های عملیاتی، نوسازی، تعمیر و نگهداری که در همه قسمت‌های نیروی دریایی با جدیت و با فرمان فرمانده کل قوا در حال پیگیری و انجام است، همه کارکنان پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر سواحل جنوبی و مناطق شمال نداجا برای اجرا شدن تدابیر مقام معظم رهبری اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام می‌دهند؛ فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت روحیه و انگیزه کارکنان و خانواده‌های‌شان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: جشنواره سرود نمونه‌ای از کارهای فرهنگی است که طی برنامه ریزی سالیانه توسط اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی با پشتیبانی سامانه فرماندهی در فرماندهی مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل برگزار شد و این برنامه‌ها تا پایان سال تداوم دارد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وقتی به وقوع پیوست بساط نظام سلطه را در این منطقه بهم ریخت، اضافه کرد: نظام سلطه‌ای به دنبال استثمار ملت‌ها بود و انقلاب اسلامی را مانعی برای پیشرفت خود در منطقه می‌دانست. آمریکایی‌ها جنگ‌های گسترده اقتصادی، سخت، اطلاعاتی، فرهنگی و دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد که همچنان ادامه دارد. امروز به برکت دفاع مقدس کشور عراق و شرق مدیترانه در دست نیروهای مقاومت با محوریت ایران اسلامی است.

 

کاویانی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی تقویت باورها و اعتقادات نسل جوان است، تصریح کرد: خود آمریکایی‌ها و نظریه پردازان معتقدند که اگر در جنگ فرهنگی مقابل ایران به پیروزی برسیم دیگر کاری با آنها نداریم زیرا آنان در جنگ فرهنگی به دنبال کم رنگ کردن حجاب و باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی هستند.

 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که همه ما در تمدن نوین اسلامی نقش داشته باشیم و بتوانیم ادای دین کنیم، ادامه داد: امروز مساحت ژئوپلیتیکی سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها در منطقه روبه عقب نشینی است و ما به برکت امام(ره) و مقام معظم رهبری، انقلاب و قدرت نظامی و دفاعی در حال قدرت‌یابی هستیم و ان‌شاءالله آن تمدن نوین اسلامی که فرمانده معظم کل قوا فرمودند محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در ادامه ضمن قدردانی از مرکز آموزش تکاوران نیروی دریایی ارتش در منجیل به دلیل میزبانی از جشنواره سراسری سرود، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که نباید غافل باشیم این است که اسلام با زیبایی و لذت مخالف نیست در حالیکه برخی سعی دارند خلاف این را القا کنند.

 

وی با بیان اینکه اسلام زیبایی را تحسین و لذت‌های حلال را ترویج می‌کند، افزود: یکی از مواردی که به مکرر در روایات اشاره شده بحث صوت زیباست؛ روایت است امام سجاد(ع) احسن‌ترین صوت را داشتند وقتی قرآن تلاوت می‌کردند به قدری زیبا بود که شبانه وقتی سقاها از کنار منزل ایشان حرکت می‌کردند، صدای زیبای ایشان باعث می‌شد از مسیر باز بمانند.

 

صنعت‌پور امیری ادامه داد: آنکه ممنوعیت دارد هنری است که شیطانی و در جهت ترویج شهوت باشد اما هنری که در جهت ازش‌های الهی و انسانی باشد، هنر فاخر و مقدس است. نظام جمهوری اسلامی ایران با این هنر مقدس مخالف نیست و برای ترویج آن تلاش می‌کند.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز زبان هنر، زبان مشترک در دنیاست، گفت: موظفیم به عنوان متولیان فرهنگی در کنار تبلیغات مستقیم باید برای تبلیغ معارف دینی از ابزارهای هنری نظیر فیلم، داستان، تئاتر و موسیقی بهره‌مند شویم.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری اداره عقیدتی سیاسی نداجا افزود: برنامه‌های قرآنی در حوزه ترویج مفاهیم قرآن در سطح عموم کارکنان نیروی دریایی تا تربیت حافظان قرآن که با تاسیس چهار مدرسه قرآنی برای امسال برنامه ریزی شده و سایر فعالیت‌ها در حوزه‌های دیگر از جمله جشنواره سرود، برای کشف استعدادها، ترویج مفاهیم ارزشی و ناب دینی در قالب هنری بسیار موثر است. همچنین نیروی دریایی در حوزه خانواده‌ها به صورت گسترده دوره‌های بصیرت افزایی را در مناطق، پایگاه‌ها و شهرهای مقدس مشهد و قم با حضور اساتید برجسته برگزار می‌کند.

 

صنعت‌پور امیری ادامه داد: در برگزاری چنین جشنواره‌هایی هر نیرویی باید یک کار فاخر ملی داشته باشد و با وجود ظرفیت‌هایی که هست باید به سمت تولید آثار فاخر و ارزشمند برویم.

 

ششمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه بخش گروهی دختران، گروهی پسران و تک خوان‌های پسر با حضور ۱۸۰ نفر از تمام پایگاه‌ها و مناطق نیروی دریایی ارتش در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد، از هر گروه سه اثر برگزیده به جشنواره سراسری ارتش که بهمن ماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *