امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مجلس:

معلمان افسران پیشرفت و توسعه کشور هستند

قرچک- ابتکارآنلاین: نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان و مدیران مدارس، افسران پیشرفت کشور هستند که نیروی انسانی متعهدو متخصص مورد نیاز پیشرفت جامعه را تربیت می‌کنند.
کد خبر: 2930
زمان انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین- حسین نوش‌آبادی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی که در محل کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار داشت: معلمان و نظام تعلیم و تربیت یک نهاد منحصر به دانش آموزان نیست بلکه مسئولیت هدایت و راهبری و پیشران تحول در کشور محسوب می‌شوند.

 

وی گفت: تربیت یک نسل هوشمند، متدین، قانونمند و بصیر که لازمه تحقق پیشرفت و توسعه کشور است، هدف مهمی است که دستیابی به آن به حمایت و پشتیبانی ارکان کشور نیاز دارد ، دستیابی به مسئولیت و مأموریتی که به وزارت آموزش و پرورش محول شده جز با پشتیبانی نهادهای مختلف امکان پذیر نیست و به تنهایی نمی تواند اهداف جامعه را محقق کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نهاد به امکانات تجهیزات و حمایت های مادی و معنوی نیاز دارد، این نهاد تعلیم و تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارد و برای دستیابی به اهداف خود، به کمک سایر ارکان‌ها هم نیاز دارد.

 

نوش‌آبادی با بیان این که به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، خداوند خود نخستین معلم انسان‎‌ها است اظهار  داشت: اگر قبول داشته باشیم که خداوند نخستین معلم انسان‌ها است، باید به حضور در نهادی که اینده سازان کشور را تعلیم و تربیت می‌دهد افتخار کنیم.

 

وی با تأکید بر لزوم تحقق عدالت در جامعه گفت: امروز معلمان باید نسلی را تربیت کنند که اگر در هر جایگاهی قرار گرفت، عدالت را در حوزه‌های مختلف محقق کرده و با نگاه تبعیض و نابرابری پرهیز کند.

 

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید توجه داشت که عدالت، مفهومی اجرایی و عینی است، برخی از افراد در کلام از عدالت دم می‌زنند ولی در عمل چون برقراری عدالت با منافع شخصی آنان در تعارض است، آن را اجرا نمی‌کنند.

 

مدیریت مدارس، از ارزش بالایی نسبت به سایر مدیریت‌های جامعه برخوردار است

امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: مدیریت مدارس به دلیل آن که نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز کشور را در دوره دانش‌آموزی تربیت می‌کنند، از ارزش و اهمیت بالاتری نسبت به سایر مدیریت‌های جامعه برخوردار است.

 

حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی افزود: همانظور که رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند، آموزش و پرورش اساس پیشرفت جامعه بشری است که اگر به آن توجه ویژه می‌شد، امروز جامعه از دستاوردهای بیشتری برخوردار می‎گردید.

 

وی گقت: در ۴ دهه گذشته انقلاب چه بسیار قوانین و بخشنامه‌هایی که ابلاغ شد ولی هیچگاه به مرحله اجرا نرید، چرا که اجرای قانون و بخشنامه به نیروی انسانی متعهد و متخصصی نیاز دارد که باید از دل آموزش و پرورش تربیت شود.

وی با اشاره به جایگاه والای مدیریت مدارس در جامعه گفت: هر چند که مدیریت ادارات، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است ولی هیچ یک به اندازه مدیریت مدارس که آینده سازان ایران اسلامی را تربیت می‌کند، از اهمیت برخوردار نیست.

 

اسماعیلی تأکید کرد: برای موفقیت در مدیریت ابتدا باید خود را شناخت چرا که خودسازی پایه و اساس خدا شناسی است که البته خودشناسی به علم، دین و اندیشه والا نیاز دارد.

 

وی تصریح کرد: اهمیت مدیریت مدارس به این دلیل است که اگر فرد در دوره دانش‌آموزی تربیت نشده و ساخته نشود، نمی‌توان تفکرات او را در جامعه تغییر داد و اصلاح کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *