امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان های تهران با نواخته شدن زنگ مهر

ری – ابتکارآنلاین: سال تحصیلی ۱۰۴۱-۱۴۰۲ در شهرستان ها و شهرهای استان تهران صبح امروز با نواخته شدن زنگ مهر آغاز شد و دانش آموزان بر سر کلاس های درس حاضر شدند.
کد خبر: 3083
زمان انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ بعد از ظهر -
457 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین  – صبح امروز/ دوم مهر/ سال تحصیلی جدید با حضور رییس جمهور و همراهی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معلمان و دانش آموزان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دبستان دخترانه شهید فرهاد حسین مردی منطقه ۲ تهران آغاز شد.

 

همگام با این موضوع در سراسر ۱۶ شهرستان استان تهران نیز زنگ مهر به صدا درآمد تا طلوعی دوباره باشد بر عصر علم اندوزی پس از یک دوره کرونا که دانش آموزان به صورت مجازی به تحصیل علم مشغول بودند.

 

امروز دانش آموزان سراسر استان تهران با در دست داشتن شاخه ای گل و پرچم جمهوری اسلامی ایران به کلاس های درس وارد شدند؛ امسال هم مطابق سال های گذشته رئیس جمهور سوالی مهر را از دانش آموزان مطرح کرد.

 

سوال رئیس جمهور از دانش آموزان: مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است؟

 

آیت الله رئیسی همچنین سوالش از معلمان را اینگونه مطرح کرد: برای افزایش بهره‌وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟

 

آموزش و پرورش رکن اساسی در جامعه دارد چراکه نسل های بعدی ایران را تربیت و آموزش می دهد و از این رو وجود معلمانی دلسوز به ویژه برای دوره ابتدایی حیاتی است؛ در سالهای گذشته نبود معلم در برخی توابع شهرستان های تهران و نقاط دوردست حس می شد که امسال این نقیصه بر طرف شده است.

 

در این راستا معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مهر ماه کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت، گفت: کلاس‌های درس دانش آموزان ابتدایی به کتابخانه تجهیز می‌شود.

 

معصومه نجفی پازکی افزود: اولین مسئله مورد توجه کیفیت آموزش در دوره ابتدایی است و برنامه تمرکز و شایستگی های عمومی را برای دانش آموزان در این دوره درنظر گرفته ایم.

 

وی افزود: این برنامه شامل شایستگی های ارتباطی همان مهارت های زبانی، شایستگی های فناوری و شایستگی تفکر است، بنابراین در این راستا بسته آموزشی برای کلاس اول ابتدایی تولید می شود.

 

پساکرونا در مدرسه ها؛ واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری است

 

همچنین بنابر گفته رئیس ستاد طرح مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱، هرچند که دانش آموزان را به تزریق دُز یادآور توصیه می‌کنیم اما واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری است.

 

محمدمهدی کاظمی افزود: توصیه می‌شود که اولیا نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزان اقدام کنند؛ بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی گذشته ۲ دز واکسن را تزریق کرده بودند.

 

وی افزود: توصیه می‌شود دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دز یادآور را تزریق کنند و دانش آموزان زیر ۱۲ سال هم واکسیناسیون را انجام دهند.

 

رئیس ستاد طرح مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱ درباره واکسیناسیون معلمان گفت: همکاران فرهنگی مطابق روال قبل نسبت به واکسیناسیون اقدام کرده بودند به طوری که بیش از ۹۲ درصد معلمان نسبت به ۲ دز واکسن اقدام کرده‌اند.

 

معلمان پیشگام جهاد تبیین هستند

 

مسعود بهرامی در مراسم بازگشایی مدارس رضوان و سبحان در ناحیه یک بهارستان باتوجه به تاکید دولت سیزدهم بر مردمی سازی و مشارکت، از همه اولیا برای مشارکت موثر در انجمن ها و امور مدرسه بعنوان شرکای تعلیم و تربیت دعوت کرد.

 

وی در مراسم بازگشایی مدارس رضوان و سبحان در ناحیه یک بهارستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امسال با توجه به تقارن بازگشایی مدارس با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، تربیت تمام ساحتی در پرتو مهر  شعار سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است و امیدواریم در پرتو مهر محمدی بتوانیم در ساحت های مختلف تربیتی خدمتگزار دانش‌آموزان باشیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با تشبیه معلمان به سربازان صف مقدم تعلیم و تربیت گفت: در ایامی که جهاد تبیین یک تکلیف ولایی مقرر شده، شما معلمان و همکاران گرامی پیشگامان جهاد تبیین هستید.

 

وی در ادامه باتوجه به تاکید دولت سیزدهم بر مردمی سازی و مشارکت از همه اولیا برای مشارکت موثر در انجمن ها  و امور مدرسه بعنوان شرکای تعلیم و تربیت دعوت کرد.

 

مسعود بهرامی در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: همه تلاش‌ ما برای این است که شما عزیزان بتوانید به مسیر رشد و اعتلای خود دست یابید، چرا که قطعا شما آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران خواهید بود.

 

زنگ آغاز سال تحصیلی در قیامدشت نواخته شد

 

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت رسمی از امروز، شنبه (دوم مهرماه) در مدارس بخش خاوران و شهر قیامدشت شروع شد.

 

زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور امام جمعه ، بخشدار خاوران، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت ، معاون حوزه قضایی بخش خاوران، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بخش خاوران و نماینده آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری به صورت نمادین در دبیرستان الغدیر قیامدشت به صدا درآمد.

 

امسال برخلاف دوسال تحصیلی گذشته و بازگشایی غیرحضوری سال تحصیلی، مدارس کار خود را به صورت حضوری آغاز کرده اند.

 

با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، زنگ مهر در مدرسه رضوان گلستان شهرستان بهارستان به صدا درآمد

 

مراسم نمادین زنگ مهر، امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دبستان رضوان گلستان شهرستان بهارستان برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی نیز نواخته شد.

 

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ ، همان زنگ مهر در مدارس گلستان  با حضور معاون رئیس‌جمهور در مدرسه رضوان به صدا درآمد و ۶۳ هزار دانش‌آموزان در بخش گلستان از امروز وارد سال تحصیلی جدید شدند.

 

دانش‌آموزان امسال پس از فروکش کردن تب تند کرونا بواسطه واکسیناسیون حداکثری با بازگشایی ایمن مدارس مهری با نشاط و متفاوت را تجربه می‌کنند و دوباره در راه پیشرفت گامی استوار برمی‌دارند.

 

دانش‌آموزان مهر امسال پس از ۲ سال دوری از محیط مدرسه دوباره در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و سال تحصیلی با نشاطی را آغاز کردند.

 

۴۵هزار دانش آموز در پردیس سال تحصیلی را آغاز کردند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس نیر در این باره به خبرنگاران گفت: ۴۵ هزار دانش آموز پردیسی از امروز در ۱۶۲ مدرسه و یک هزار و ۲۳۰ کلاس درس سال تحصیلی را آغاز کردند.

 

فروتن با تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در مدارس، توضیح داد: فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و مواد شوینده در مدارس رعایت می شود و از اولیا و دانش آموزان درخواست و انتظار همکاری در رعایت دستور العمل ها در مدارس را داریم.

 

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان پردیس با بیان اینکه کمبود در تعداد معلمان نداریم، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید کمبود نیروی انسانی مرتفع شده و با توجه به تحویل مدارس جدید کمبود فضای فیزیکی نیز نداریم.

 

فروتن ادامه داد: طی روزهای گذشته جلسات متعددی برای تامین وسیله نقلیه همکاران و دانش آموزان برگزار شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده سرویس تردد همکاران از اولین روز بازگشایی مدارس برقرار شده و برای سرویس مدارس پیمانکاران معتمد و مناسب انتخاب و به مدارس معرفی شدند.

 

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *