امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می‌دهد

فایزر تقریباً ۱۲۰ میلیون دلار برای اپلیکیشنی که کووید را از سرفه تشخیص می‌دهد پرداخت می‌کند.
کد خبر: 3175
زمان انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ بعد از ظهر -
153 بازدید

آزمایش‌های اولیه نشان داد که فناوری اپلیکیشن ResApp می‌تواند ۹۲ درصد موارد کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد.

 

شرکت داروسازی فایزر نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار برای خرید یک شرکت استرالیایی کوچک هزینه کرده است که ادعا می‌کند اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند ساخته است که می‌تواند با تجزیه و تحلیل صدای سرفه، کووید-۱۹ را به‌طور دقیق تشخیص دهد.

 

حدود یک دهه است که شرکت کوچک استرالیایی مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال ResApp روی ایجاد الگوریتمی کار می‌کند که می‌تواند بیماری‌های تنفسی را با مطالعه صدای سرفه‌های بیمار تشخیص دهد.

در ابتدا این سیستم برای تشخیص ذات الریه طراحی شده بود، اما در سال ۲۰۱۹ محققان نشان دادند که این فناوری می‌تواند به طور موثر آسم، کروپ و برونشیولیت را تشخیص دهد.

هنگامی که این بیماری همه گیر در سال ۲۰۲۰ رخ داد، تیم به طور غیرمعمولی به سرعت به سمت تشخیص COVID-۱۹ در فناوری تشخیص سرفه رفت.

در اوایل سال ۲۰۲۲، اولین داده‌های آزمایشی که الگوریتم COVID را تست می‌کرد، نتایج بسیار خوبی را نشان داد.

این کارآزمایی نشان داد که این سیستم می‌تواند ۹۲ درصد موارد مثبت کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد.

این سیستم همچنین ۸۰ درصد ویژگی را ثبت کرد، به این معنی که از هر ۱۰ نفر غربال شده تنها دو نفر نتایج مثبت کاذب دریافت کردند.

بلافاصله پس از اینکه ResApp این نتایج را اعلام کرد، شرکت بزرگ دارویی فایزر در ابتدا حدود ۶۵ میلیون دلار برای این فناوری پرداخت.

اکنون، در یک قرادداد رسمی خرید، Pfizer خرید ResApp را به قیمت ۱۱۶ میلیون دلار نهایی کرده است.

 

سخنگوی Pfizer در بیانیه‌ای گفت: داده‌های اولیه این فناوری امیدوار کننده است و این معامله شرکت را در حوزه سلامت دیجیتال گسترش می‌دهد.

این سخنگو گفت : ما معتقدیم ابزار غربالگری COVID-۱۹ گام بعدی برای ارائه راه‌حل‌های بالقوه جدید برای مصرف‌کنندگان است که هدفشان سرکوب این بیماری است.

ما مشتاقانه منتظر اصلاح بیشتر این الگوریتم و همکاری با تنظیم کننده‌ها در سراسر جهان هستیم تا این محصول مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان برسانیم.

تیم ResApp امیدوار است که خرید توسط Pfizer به رشد فناوری و گسترش گسترده آن در نقاط دورافتاده جهان کمک کند.

اودانتا ابیراتنه، یکی از توسعه دهندگان اصلی این الگوریتم گفت: هدف از این پروژه کمک به ارائه ابزار‌های تشخیصی بهتر به جوامع در سراسر جهان است.

از همان ابتدا، ما چشم‌انداز بزرگی برای توسعه فناوری‌های مقیاس‌پذیر و ارزان برای تشخیص بیماری‌های ریوی در سرتاسر جهان داشتم نه تنها در مناطق دورافتاده جنوب صحرای آفریقا، بلکه حتی در شهر‌های توسعه‌یافته شهری مانند نیویورک.

امیدوارم آن‌ها بتوانند بیماری‌های کشنده‌ای مانند ذات الریه را در جوامع بسیار دور در آفریقا و آسیا تشخیص دهند تا به درمان سریع ترشان کمک کند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *