امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید نوشیدنی کامبوجا با میکروارگانیسم بومی در مشهد

مشهد – ابتکارآنلاین: محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد با کمک میکروارگانیسم های بومی توانسته اند نوشیدنی کامبوجا را تولید کنند.
کد خبر: 3262
زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ بعد از ظهر -
123 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مجری طرح تولید کامبوجا مزیت این طرح پژوهشی – کاربردی را استفاده از ضایعات کارخانجات قند و بوجاری برنج برای اولین بار در کشور و جهان اعلام کرد و گفت: به طور یقین استفاده از ضایعات کارخانجات که غنی از ترکیبات قندی به ­ویژه ساکارز می­‌باشند، می­‌تواند سبب کاهش چشمگیر هزینه‌­های تولید شده و در نتیجه قیمت تمام شده محصول در بازار را بسیار رقابت پذیر نماید.

 

وی ادامه داد: ضمن این­که به دلیل مصرف ضایعات، از مشکلات زیست­‌محیطی نیز جلوگیری کرده و سبب ایجاد ارزش افزوده در صنعت می­‌شود.

 

سرابی در مورد اثرات این نوشیدنی بر سلامت انسان گفت: سم ­زدایی خون، کاهش میزان کلسترول، کاهش رسوب چربی در دیواره رگ­ها و سلول­ها، کاهش فشار خون، کاهش مشکلات التهابی، بهبود عملکرد کبد، تنظیم فلور میکروبی روده، تحریک سیستم غددی، افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان، دارا بودن خاصیت آنت­ی بیوتیکی در برابر میکرو ارگانیسم­های مضر، تقویت سیستم ایمنی و تحریک تولید اینترفرون، کاهش میزان استرس و آشفتگی عصبی و بی خوابی از جمله اثرات مصرف نوشیدنی کامبوجا بر سلامت انسان به شمار می روند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *