امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست میراث فرهنگی استان خبرداد:

ثبت یک میلیون و پانصد هزار اقامت رسمی از ابتدای سال جاری در اردبیل

اردبیل – ابتکارآنلاین: سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از رونق مجدد گردشگری اردبیل بعد از دوران کرونا با یک میلیون و پانصد هزار اقامت رسمی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: 3312
زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ بعد از ظهر -
88 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – فردین عینی امروز ۱۱ مهرماه با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از دو سال کرونا و با اقامت حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از ابتدای سال در اقامتگاه‌های رسمی استان اردبیل اسکان یافته به طوری با این اتفاق شاهد رونق مجدد گردشگری در استان هستیم.

 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: همچنین از ابتدای سال جاری حدود چهار و نیم میلیون تردد ورودی به استان ثبت شده است که این آمارها در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۸ کاهش حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهند.

 

وی تاکید کرد: در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند که از این میان ۱۱۲۸ نفر خارجی و مابقی گردشگران داخلی بوده‌اند که بسته بودن مرز جمهوری آذربایجان می‌تواند یکی از دلایل کاهش آمار گردشگران خارجی باشد.

 

عینی ادامه داد: آمارهای ارائه شده مربوط به اقامتگاه‌های رسمی است و کاهش حدود ۲۰ درصدی حضور گردشگران در استان نسبت به مدت زمان مشابه قبل از کرونا می‌تواند مربوط به تبعات باقی مانده همه‌گیری ویروس کرونا به ویژه در اوایل سال باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *