امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر صمت :

۲۳درصد حوادث نسبت به سال قبل درشهرک های صنعتی کاهش یافته است

ری – ابتکارآنلاین: معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در جریان آیین تجلیل از آتش نشان هادر شهرک های صنعتی جنوب استان تهران گفت : ۲۳ درصد حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرک ها و نواحی صنعتی کاهش یافته است.
کد خبر: 3284
زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ بعد از ظهر -
157 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین –  علی رسولیان به مناسبت بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی از آتش نشان های شهرک های صنعتی شمس آباد و نصیرآباد در جنوب استان تهران تجلیل کرد.

 

وی شب گذشته در این بازدید از نزدیک در جریان مهمترین مسائل مرتبط با ایمنی ۲ شهرک صنعتی شمس آباد و نصیرآباد قرار گرفت.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان آیین تجلیل از آتش نشان ها، بیان کرد: ۲۳ درصد حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرک ها و نواحی صنعتی کاهش یافته است.

 

رسولیان اعلام کرد: ۲۹۶ ایستگاه آتش نشانی با ۳۶۱ خودرو آتش نشانی در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور داریم.

 

وی همچنین اظهار کرد: ۸۰۰ نیروی آتش نشان در شهرک های صنعتی کشور فعالیت داشته و ۳۵ هزار واحد مستقر در شهرک ها ممیزی ایمنی شده اند در کنار آنکه باید واحدهای تولیدی موظف به رعایت نکات ایمنی باشند.

 

شهرک صنعتی شمس‌آباد، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران که در جنوب استان تهران با وسعتی بالغ بر ۳ هزار هکتار واقع شده است. موقعیت مکانی شهرک صنعتی شمس‌آباد در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران – قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله ۵کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می‌باشد.

 

صنایع شیمیایی و پلاستیک، سلولزی، دخانی، نساجی و پوشاک، غذایی و آشامیدنی، برق و الکترونیک، فلزی و ماشین‌سازی، کانی غیرفلزی و خدمات از جمله صنایعی هستند که در شهرک صنعتی شمس‌آباد فعالیت می‌کنند. صنایع فلزی و ماشین سازی با ۹۰۲ قرارداد واگذاری بیشترین سهم را دارند و به ترتیب کانی غیر فلزی ۴۷۶ قرارداد، شیمیایی و پلاستیک ۲۸۱ قرارداد، غذایی و آشامیدنی ۱۵۴ قرارداد، خدمات ۱۲۹ قرارداد، سلولزی ۳۹ قرارداد، نساجی و پوشاک ۲۸ قرارداد و در آخر برق و الکترونیک با ۲۲ قرارداد به کار خود در این شهرک به فعالیت می‌پردازند.

 

همچنین شهرک صنعتی نصیرآباد واقع در محور تهران- رباط کریم (کیلومتر ۳۰ جاده قدیم تهران-ساوه) به وسعت ۲۶۰ هکتار که در راستای ساماندهی مشاغل و واحدهای تولیدی در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد. صنایع مجاز برای استقرار در این شهرک: غذایی و آشامیدنی ، شیمیایی و پلاستیک ، فلزی و ماشین سازی ، برق و الکترونیک ، نساجی و پوشاک ، سلولزی و کانی غیر فلزی می باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *