امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدرسه ۳ کلاسه خیرّساز در شهرستان ورامین افتتاح شد

ورامین- ابتکارآنلاین: با حضور مسئولان آموزش و پرورش و خیرّین مدرسه ساز، مدرسه ۳ کلاسه خیرساز شهید علی شیرکوند در شهرستان ورامین افتتاح شد.
کد خبر: 3574
زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
173 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مدرسه شهید علی شیرکوند با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و در سه کلاس درس توسط خیرّ نیک‌اندیش شیرکوند در روستای قوئینک زُهری از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه خیرّین مدرسه ساز کشور، بازوان توانمند دولت در احداث فضاهای اموزشی مورد نیاز هستند که با احداث مدارس متعدد، بخش مهمی از نیاز کشور را تأمین کرده‌اند.

 

سید محمدرضا جعفری افزود: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ۵۰ درصد از مجموع ۹ هزار کلاس درسی که در مهرماه امسال افتتاح شده و به مرور در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شده را احداث کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعهدات سالانه جامعه خیرّین مدرسه ساز کشور بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال است که تمامی این تعهدات انجام شده است تا نیاز کشور به فضاهای آموزشی مورد نیاز در مناطق مختلف تأمین شده و مشکلات اساسی این بخش برطرف شود.

 

جعفری اظهار داشت: امروز کشور علاوه بر مدرسه سازی، به مدرسه یاری نیز نیاز دارد چرا که اگر مدرسه ساخته شود ولی از تجهیزات و معلم مناسب برخوردار نباشد، نمی‌تواند بهروری خوبی را به همراه داشته باشد از این رو تلاش می‌شود تا علاوه بر جذب خیرّین مدرسه ساز، از خیرّین مدرسه یار نیز برای رفع نیازهای آموزش و پرورش استفاده شود.

 

وی از برگزاری گردهمایی بزرگ خیرّین مدرسه یار در پنجشنبه هفته آینده خبر داد.

 

وی با اشاره به مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران به دلیل مهاجرپذیر بودن و پذیرا بودن از تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین افغانستانی، با کمبود فضاهای آموزشی مواجه بوده و مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند از این رو تلاش می‌شود تا با ترغیب و مشارکت خیرّین مدرسه ساز، مشکل این مناطق از استان تهران را نیز برطرف کرد.

 

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

بیش از ۵۷ هزار دانش‌آموز در مدارس ورامین مشغول به تحصیل هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *