امروز دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳
وزیر امور مذهبی پاکستان:

جهان اسلام در سایه اتحاد، قدرت اقتصادی و علمی جهان خواهد شد

ری – ابتکارآنلاین: وزیر امور مذهبی و بین‌المذاهب پاکستان گفت: در صورتی که اتحاد میان جوامع اسلامی وجود داشته باشد، جهان اسلام قدرت اقتصادی و علمی جهان خواهد شد.
کد خبر: 3710
زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
87 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مفتی عبدالشکور سردارخان در سی و ششمین دوره در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در حرم مطهر امام راحل (ره)  اظهار داشت: آن اتحادی که اسلام توصیه می کند و  تعلیمات قرآنی و اهل بیت (ع) که از ما وحدت را خواسته کمتر در جوامع اسلامی دیده می شود.

 

وی یادآور شد: تعلیمات شخصیت های برجسته ای که در امت اسلامی از میان اهل تسنن و تشیع بودند نیز بر لزوم حفظ وحدت تاکید دارد.

 

سردارخان تاکید کرد: چون برخی از کشورهای اسلامی از وحدت و تعلیمات قرآنی، کتاب، سنت و سیرت پیامبر (ص) دور شده ایم در زمینه علمی، مادی، مالی، معیشتی و اقتصادی نیز از دنیا فاصله گرفته ایم.

 

وزیر امور مذهبی و بین المذاهب پاکستان خاطرنشان کرد: برخی از جوامع  اسلامی چون در زمینه های مختلف از دنیا عقب مانده ایم، هر کدام به سمت کشورهای غیرمسلمان رفته اند، در حالی که اگر خودمان از نظر علمی و اقتصادی قوی بودیم با حفظ وحدت وضعیت کنونی را شاهد نبودیم.

 

وی تاکید کرد: ما از لحاظ اقتصادی اجباری از دلار و یورو استفاده می کنیم اما اگر خودمان از این نظر قوی بودیم، بانک داشتیم و بانکداری می کردیم جلوی این اقتصاد می ایستادیم.

 

سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علما و اندیشمندان سراسر جهان و به صورت حضوری و مجازی در ۶ محور ۱ – جنگ و صلح عادلانه ۲- اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم ۳- آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر و افراطی گری ۴ – احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین ۵- همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات ۶-تطبیع و عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی  از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه سال جاری در تهران برگزار شد.

 

اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب و علما و متفکران جهان اسلامی در سی و ششمین دوره در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *