امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار ویژه ری :

آمار ازدواج در شهرستان ری هفت درصد افزایش یافته است

ری – ابتکارآنلاین: معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: آمار ازدواج این شهرستان طی چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش یافته است.
کد خبر: 3732
زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ بعد از ظهر -
75 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حمید زمانی افزود: طی چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و ۶۹۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: آمار طلاق طی چهار ماه گذشته، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش یافته است.

زمانی اظهار داشت: میانگین سن ازدواج شهرستان ری در بین مردان ۳۱ سال و در بین زنان به ۳۶ سال می رسد.

فرماندار شهرستان ری گفت: هم اکنون برای ترویج فرهنگ ازدواج در سطح شهرستان، برخی اقدامات فرهنگی را پیگیری و اجرا می کنیم و می طلبد تا اقدامات تشویقی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید برخی دستگاه های متولی و مرتبط با خانواده ها و دارای کارکرد آموزشی، باید اهمیت این مساله را ترویج دهند و به سمت تشویق افراد و خانواده ها بروند.

زمانی ادامه داد: نکته دیگر عملیاتی سازی سیاست های تشویقی است که بر اساس مصوبات قانونی باید در زمینه خدمات تامین مسکن، اشتغال و دیگر مشوق ها در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: در بحث مسکن ملی، ایجاد تسهیلات برای ارائه و تحویل مسکن به جوانان را به شدت مورد توجه قرار داده ایم تا بدون آنکه در روند مراحل اداری دچار مشکل و اختلال شوند، بتوانند سریعتر تقاضای خود را پیگیری کنند.

بر اساس قانون تسهیل ازدواج جوانان، به منظور توانمند سازی جوانان برای تشکیل خانواده، دولت مکلف است صندوق اندوخته ازدواج جوانان را ایجاد کند.  همچنین دولت مکلف است علاوه بر استفاده از منابع بودجه سنواتی پیش بینی شده، از  محل «صندوق اندوخته ازدواج جوانان» به مزدوجین نیازمند به اجاره مسکن، حسب تشخیص کمیته سامان ازدواج با توجه به امکانات صندوق، وام ودیعه مسکن پرداخت کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *