امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح:

فوت مهسا امینی و حجاب تنها بهانه‌ بود/خدمات فراجا خاری در چشم دشمنان است

یزد – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به خدمات نیروی انتظامی برای حفظ اقتدار کشور و صیانت از حقوق شهروندی، موضوع فوت مهسا امینی و حجاب را تنها بهانه‌ای خواند که دشمن با اشتباه محاسباتی خود تلاش داشت از طریق آن جهت براندازی نظام توسط اغتشاشگران و فتنه‌گران اقدام کند.
کد خبر: 3962
زمان انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
95 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – ححت الاسلام «احمدرضا پورخاقان» قبل از ظهر امروز شنبه ۳۰ مهرماه در مراسم کلنگ زنی مکان جدید پاسگاه ایست و بازرسی شهید مدنی در شهرستان مهریز با اشاره به تصویب این جابجایی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه و به دنبال بازدید خود از ایستگاه، اظهار کرد: تردد روزانه ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو  در این مسیر و بعضاً ایجاد صف‌های طویل خودروها در این ایستگاه از یک سوء و مشکلاتی که نزدیکی این ایستگاه به شهر مهریز برای شهروندان و ساکنان روستاهای بلادستی این ایست و بازرسی به همراه داشت، باعث شد تا مصمم به رفع این مشکل شویم.

 

وی به آمار بالای کشفیات مواد مخدر در استان یزد با توجه قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی و مرکزیت کشور، ورود این حجم بالای مواد مخدر و توزیع ان در بین امیدهای آینده کشورمان را عامل نابودی آنها و فرصت‌های فراوان شغلی و سازندگی و آبادانی در کشور خواند و گفت: لذا حفظ نسل جوان از طریق این پاسگاه خدمتی بزرگ به جامعه محسوب می‌شود و جا دارد از تمام عوامل این مجموعه که تاکنون با ایثار و فداکاری در این راستا خدمت ارائه کرده‌اند، قدردانی کنیم.

 

وی به نقش این ایست و بازرسی‌ها در مبارزه با قاچاق کالا در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: قطعاً هر چقدر قاچاق کالا در کشورمان کمتر شود، بیشتر شاهد چرخش چرخ صنایع و رونق بازار محصولات تولید داخل و اقتصاد کشورمان خواهیم بود.

 

حجت السلام پورخاقان با تاکید بر این که معطل مانندن مردم مصداق بارز ضایع شدن حق الناس است، خاطرنشان کرد: هر روزه شهروندان زیادی به نقاط مرکزی استان یزد تردد دارند یا شهروندانی از جنوب کشور به شمال کشور سفر می‌کنند که بخش زیادی از آنها را رانندگان زحمتکش ناوگان ترابری کشورمان در بخشهای مختلف شامل می‌شوند ولذا انصاف نیست چندین ساعت پشت این ایست و بازرسی معطل بمانند لذا دستور صریح رییس قوه قضائیه جابجایی این ایستگاه بود و با صدور این دستور نیز اراده مسئولان در این خصوص مضاعف شد.

 

وی ضمن قدردانی از همراهی و وعده های همکاری مسئولان استان به ویژه استاندار یزد برای اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح یکی از خدمات فراجا در استان یزد است و همین خدمات مجموعه نیروی انتظامی کشورمان در راستای حفظ حقوق شهروندی و اقتدار کشور امروز به خاری در چشم دشمنان انقلاب تبدیل شده است.

 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان این که نیروی انتظامی کشورمان هر ساله بین ۴۰ تا ۴۵ نفر از نیروهای جان بر کف خود را در جهت دفاع از جان شهروندان تقدیم این انقلاب می‌کنند، گفت: متاسفانه این آمار که معادل تقریباً هر هفته یک شهید در نیروی انتظامی است، امسال و به موجب برخی حوادث در کشورمان بیشتر شده و هر هفته دو شهید یا به عبارتی هر سه روز یک شهید نیروی انتظامی، خون خود را برای حفظ امنیت مردم خود کرده است.

 

وی با بیان این که امیرالمومنان(ع) می‌فرمایند؛ نیروی مسلح، نیرویی است که هم در خدمت مردم و هم زینت حاکمان هستند، اظهار کرد: نیروهای ارزشی کشورمان در بخشها و رده‌های مختلف از سالهای ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس تا سالهای پس از آن که پای اصول انقلاب ایستادند، کاملا مشهود است و حتی در حوادث طبیعی و بحرانهایی مانند کرونا شاهد یاری انها به مردم بوده‌ایم لذا دشمن تلاش دارد به نوعی از این شجاعت‌ها، فداکاری‌ها و مردمی بودن‌ها، انتقام بگیرد.

 

حجت السلام پورخاقان با اشاره به اغتشاشات اخیر، بیان کرد: دشمن در هجمه‌ای که اخیراً به نیروی انتظامی داشت، به خوبی کینه‌ی ۴۳ ساله خود به این نیروی ارزشی و البته ذات خود را نشان داد هر چند که در تمام محاسباتش اشتباه کرد.

وی افزود: دشمن فکر می‌کرد مردم به دلیل مشکلات اقتصادی که ناشی تحریم‌های ظالمانه، بی‌تدبیری‌های گذشته و بی‌توجهی به موضوع اقتصاد مقاومتی رقم خورده است، به بهانه فوت خانم مهسا امینی با اغتشاشگران همراهی می‌کنند اما مردم بابصیرت کشورمان راه خود را از همان ابتدا از آنها جدا کردند.

وی موضوع مرگ مهسا امینی و بحث حجاب را تنها بهانه برای براندازی نظام توسط اغتشاشگران و فتنه‌گران دانست و گفت: دشمن به دنبال اجرای طرح کشته‌سازی در کشورمان بود که خوشبختانه با همراهی و بصیرت مردم و صبوری نیروهای مسلح در برابر خدعه دشمن از آرمانهای نظام و انقلاب و آنچه شهیدان برای دفاع از آن خون خود را نثار کرده‌اند، محافظت شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنانش از فراهم شدن تمام مقدمات این جابجایی و اختصاص زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع در این رابطه خبر داد و گفت: این ایست و بازرسی برای سهولت در ترددها به سیستمهای مجهز الکترونیکی تجهیز خواهد شد و امیدواریم با پیگیری و مساعدت مسئولان استان شاهد افتتاح فاز اول آن در هفته ناجا سال آینده باشیم.

«مهران فاطمی» استاندار یزد  نیز در این مراسم کلنگ زنی ضمن تشکر از ریاست قوه قضائیه برای رفع گره‌هایی از استان در سفر اخیر خودشان به یزد، عنوان کرد: این طرح را از منابع مالی مختلف دنبال خواهیم کرد و به زودی نیز دستاوردهای فراوان سفر ریاست قوه قضائیه به استان را به اطلاع مردم استان خواهیم رساند.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از این تصمیم، این مراسم را اولین گام خواند و ابراز امیداری کرد که همین همت برای تامین اعتبار طرح نیز وجود داشته باشد و به عنوان یک طرح ملی در بودجه امسال با کمک مجموعه نمایندگان، ردیف اعتباری اخذ کند.

وی ضمن درخواست همراهی دستگاه قضائی در این خصوص با توجه به این که طرح از مصوبات سفررئیس قوه قضائیه به استان است، همچنین پیشنهاد کرد که وسعت این زمین به نحوی مدنظر قرار گیرد که در آینده برای ساحت و سازهای بیشتر دچار مشکل نشود.

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه ایست و بازرسی شهید مدنی یکی از مهمترین ایستگاه‌های کشور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر است، گفت: ۱۰۰ تن مواد مخدر در ۱۰ سال گذشته توسط این ایست و بازرسی کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه شهید مدنی در سال ۵۹ در ورودی شهر یزد فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۶۵ به حدود ۳۵ کیلومتری شهر یزد منتقل شد، گفت: امروز عملیات انتقال این ایستگاه به فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر یزد انجام می‌شود تا انتظار چندساله مردم شهرستان مهریز در این باره محقق شود.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که یک سوم کشفیات انتظامی استان یزد مربوط به این ایستگاه است، گفت: در حوزه قاچاق انسان هم بالغ بر ۳۹ هزار طی ۱۰ سال اخیر از طریق این ایستگاه کشف شده است.

«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان هم عنوان کرد: تامین امنیت، آسایش و رفاه عموم شهروندان برعهده این نیروی عزیز و مقتدر قرار گرفته و در حوزه نظم و امنیت عمومی هم فراجا اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

وی بیان کرد: طبعاً ماهیت وظایف و رسالتی که برعهده فراجا قرار گرفته با پدیده‌ها و رویدادهای بحرانی در هم تنیده شده و این رسالت اهمیت بسیار بالایی دارد.

دهشیری گفت: پلیسی که می‌خواهد تامین کننده امنیت در داخل کشور و مرزها را داشته باشد باید هم مظهر اقتدار و هم مظهر مهربانی باشد.

وی بر لزوم تامین ابزار و الزامات اقتدار پلیس، یکی از این موارد را ایجاد پایگاه‌ها و ایستگاه‌هایی برای کنترل تردد در حوزه امنیت اقتصادی و امنیت عمومی جامعه خواند.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نیروی انتظامی در تامین امنیت کشور به ویژه در طول یکماه اخیر و در برابر اغتشاشات بسیار خوب عمل کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *