امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل‌ آموزش‌وپرورش:

هیچ دانش‌آموزی در اردبیل کشته نشده است

اردبیل – ابتکارآنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هیچ دانش‌آموزی در اردبیل نه کشته شده و نه به کما رفته است.
کد خبر: 3963
زمان انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ بعد از ظهر -
170 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به شبهات و شایعات درباره اسرا پناهی، دختر دانش‌آموزی که نامش به‌عنوان یکی از جان‌باختگان اغتشاشات اخیر مطرح شده بود، گفت: مرحومه اسرا پناهی، دانش‌آموز دوره اول متوسطه پایه نهم بوده است که سال گذشته به‌دلیل مشکلات خانوادگی متأسفانه نتوانست در امتحانات شهریور ماه شرکت کند، در نتیجه مردود شد، نکته دیگر این است که محل تحصیل او مدرسه سبلان بوده است.

 

وی با اشاره به دروغ‌پراکنی رسانه‌های غربی و معاندان نظام در خصوص این دختر افزود: به‌جرات می‌گویم در این مدت هیچ دانش‌آموزی کشته نشده و هیچ کسی هم تحت عنوان لباس‌شخصی یا نیرو‌های امنیتی وارد مدرسه‌ای نشده و با دانش‌آموزان ما کوچکترین بحثی نداشته است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل با تأکید بر اینکه هیچ بحث و مجادله‌ای بین اولیاء یا دانش‌آموزان مدرسه با نیرو‌های امنیتی و انتظامی رخ نداده است، تصریح کرد: معلمان، مدیران و پرسنل نواحی یک و دو مراقبت کامل از دانش‌آموزان کرده‌اند؛ حتی پس از اتفاق رخ‌داده که والدین دانش‌آموزان برای روشن شدن مسئله به مدرسه و ادارات ما مراجعه کرده‌اند هرگز از نیرو‌های قهریه یا انتظامی و امنیتی استفاده نشده است.

 

صفری با اشاره به پاسخ‌دهی به والدین معترض دانش‌آموزان توسط پرسنل، گفت: در مدرسه، مادر یکی از دانش‌آموزان که برای پیگیری وضعیت او به مدرسه آمده بود، دچار افت فشار شد که با تماس یکی از معلمان، آمبولانس اورژانس برای امدادرسانی به وی وارد مدرسه شد و پس از بهبود وضعیت این فرد، آمبولانس بدون اینکه فردی را با خود حمل کند، از مدرسه خارج شد، اما گویا برخی افراد که مقابل مدرسه “راثی نظام” بودند اقدام به تصویربرداری کردند و با ادعای انتقال دانش‌آموز، آن را در فضای مجازی منتشر کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره اینکه مدرسه شاهد راثی نظام مربوط به دوره دوم متوسطه است، گفت: در این مدرسه دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند که ساعت تعطیلی آن‌ها ۱۴:۳۰ دقیقه است و پنج‌شنبه نیز مدرسه تعطیل است. مرحومه اسرا پناهی دانش‌آموز دوره نهم بود که به‌علت مردود شدن ترک تحصیل می‌کند و جزو دانش آموزان مدرسه سبلان است در حالی که مدرسه راثی نظام مربوط به دوره‌های دهم به بالا است.

 

صفری با اشاره به مطرح کردن سناریوی کشته‌سازی توسط معاندان، بیان کرد: به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام می‌کنم که هیچ دانش‌آموزی در اینجا کشته نشده و حتی به‌جرات می‌توانم بگویم که قطره خونی از بینی هیچ دانش‌آموزی نیامده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در پاسخ به این سؤال که آیا در سطح شهر و داخل تجمعات هم اتفاقی برای دانش‌آموزی نیفتاده بود و یا آیا این ادعای معاندین که می‌گویند در جریان این اتفاقات دانش‌آموزی به کما رفته است و می‌خواهند “اسرا پناهی” را به‌جای این دانش‌آموز معرفی کنند، صحت دارد؟، گفت: مطمئناً اگر چنین اتفاقی برای دانش‌آموزی رخ می‌داد اولیای دانش‌آموز و مدیریت مدرسه اطلاع می‌دادند و به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

وی افزود: در جریان اتفاقات اخیر، تاکنون غیر از “اسرا پناهی” که آن هم به‌دلایل گفته‌شده به رحمت خدا رفته است، هیچ دانش‌آموز فوت‌شده‌ای نداشته‌ایم.

 

صفری با تأکید به اینکه هیچ دانش‌آموزی در اردبیل در این مدت به کما هم نرفته است، عنوان کرد: در روز مربوطه پرسنل مدرسه کنار دانش‌آموزان بودند، برنامه‌های مربوطه اجرا شد و دانش‌آموزان دوباره به کلاس‌های درسشان مراجعه کردند و هیچ مشکلی هم پیش نیامد، اما وقتی معاندان دیدند نمی‌توانند به اهداف خود برسند سناریوی کشته‌سازی را مطرح کردند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم دوربین‌های مداربسته مدرسه که مؤید این قضیه باشد منتشر نشده است، افزود: ما آمادگی هرگونه مستندسازی و شفاف‌سازی و پاسخگویی به سؤالات را داریم و چنانچه مسئولان مربوطه اجازه دهند فیلم‌ها هم منتشر می‌شود. اطمینان خاطر می‌دهم اطلاعاتی هم که در اختیار آقای “علی دایی” قرار گرفته اطلاعات موثقی نبوده است و خودشان نیز با بررسی‌های لازم به این نتیجه خواهند رسید.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *