امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات سیب دماوند به روسیه

دماوند – ابتکارآنلاین: سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت: صادرات سیب دماوند به روسیه از اقداماتی بود که انجام شد و در این خصوص تعاونی باغداران و صندوق توسعه بخش کشاورزی، آمادگی حمایت از صادرات سیب این شهرستان را دارد.
کد خبر: 4015
زمان انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ بعد از ظهر -
85 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین- فرشاد عابدین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی و باغداری باید به سمت اقتصادی شدن پیش رود، برهمین اساس و با توجه به اهمیت موضوع همه دستگاه های مسئول باید پای کار باشند.

 

این مسئول افزود: با توجه به تدابیر صورت گرفته توسط نماینده شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، موضوع غرفه های کشاورزی تک محصولی در میادین میوه و تره بار استان تهران مورد توجه قرار دارد تا بتوانیم محصولات شهرستان را در سطح استان ارائه کنیم.

 

وی با تاکید بر حمایت از باغداران و کشاورزان خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی در برخی موارد بحث کشت جایگزین که از لحاظ مصرف آب مقرون به صرفه تر است، می تواند مورد حمایت قرار گیرد.

 

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان باید در عمل نشان داده شود، با توجه به افت سطح آب زیرزمینی باید برنامه ریزی های کارشناسی شده در راستای حمایت از کشاورزان مورد توجه قرار گیرد؛ طبق گزارش اداره امور منابع آب شهرستان، تخصیص آب از پساب فاضلاب در راستای تامین آب کشاورزی از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد.

 

این مسئول افزود: پیرو پیگیری نماینده شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با هدف حمایت از باغداران و کشاورزان، نشستی با حضور مسئولان مربوطه و جمعی از باغداران و کشاورزان تشکیل شد و صدور مجوز استخر کشاورزی برای اراضی بیش از سه هزار متر مربع از مصوبات این نشست بود.

 

وی ضمن قدردانی از زحمات کشاورزان و باغداران تاکید کرد: برخی تصمیم های وزارتخانه ها در زمان های گذشته مشکلاتی به همراه داشته که خوشبختانه با پیگیری نماینده مجلس به آنها پرداخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در دماوند ۲۱۳هزار و ۶۰۰ تن سیب، ۱۵۶تن انگور، یکهزار و ۲۲۲ تن انار، پنج هزار و ۱۳۸ تن گیلاس، یکهزار و ۵۰تن زردآلو و قیسی، یکهزارو ۱۲۴ تن محصولات گلخانه ای، ۲۵ هزار گل شاخه بریده و ۱۲۰ تن قارچ تولید شد.

 

متوسط تولید سیب در کشور ۱۶تن است اما در شهرستان دماوند بین ۳۵ تا ۴۰ تن در هکتار سیب برداشت می‌شود.

 

شهرستان دماوند با سطح زیر کشت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سیب در شرق استان تهران قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *