امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس کوهنوری ورامین:

آماده میزبانی مسابقات سنگ‌نوردی هستیم

ورامین – ابتکارآنلاین: رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ورامین اعلام کرد: کوه و قله طلا از ظرفیت بالایی برای میزبانی مسابقه‌های اسکای رانینگ (دویدن در کوه)، دوچرخه کوهستان و بالا بردن سطح آمادگی جسمانی جهت صعودهای برون مرزی برخوردار است.
کد خبر: 4046
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ بعد از ظهر -
96 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علی افشاری اظهار داشت: شهرستان ورامین با همت کوهنوردان خود و شهرستان های مجاور مانند قرچک، پیشوا و پاکدشت فعالیت های متعدد کوهنوردی را در قله طلا شهرستان پیشوا آغاز کرده است.

 

وی افزود: ارتفاع این قله یکهزار و ۵۰۰ متر و از ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا شروع می شود، قله زیبای طلا با نامهای دیگر تاج خروس یا مکرِش از بلندیهای جنوب شرق ورامین و حدود ۲۰ کیلومتری پیشوا است که یک سمت این ارتفاعات دشت ورامین و سمت دیگر دشت مکرش قرار دارد.

 

این مسئول با بیان اینکه محیط زیست بسیار زیبای دشت ورامین، کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به سوی این منطقه کشانده است، خاطرنشان کرد:  از روی قله طلا در صورت پاک بودن هوا تمام مناطق اطراف، در سمت شمال شهر شریف آباد، شهرک های صنعتی و جاده تهران مشهد، در غرب شهرهای پیشوا و ورامین و قرچک و روستاهای اطراف و در جنوب جاده قم به گرمسار و خط آهن تهران مشهد و در شرق بیابانهای دیدنی و بکر مشاهده می شود.

 

وی تاکید کرد: طلا قله ای است که توصیه می شود در صورت ناآشنایی به منطقه حتما با راهنما صعود کنید.

 

افشاری ادامه داد: به همت شهرداری پاکدشت مجموعه سنگنوردی ای در شهرک قائم که شامل ،لید، بلدر، و نجات فنی و خوابگاه که در حال راه اندازی است و این مجموعه قابلیت برگزاری مسابقات در سطح ملی، کلاس ها و دوره ها میزبان سنگنوردان است.

 

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ورامین گفت: همچنین در منطقه توچال پاکدشت با کمک سنگنوردان منطقه ۱۲ مسیر با درجه سختی ۵.۹ تا ۵.۱۲ گشایش یافته است.

وی اظهار داشت: حفظ محیط زیست در منطقه حفاظت شده پاکدشت و پاکسازی کوهستان از جمله خط مشی های هیات کوهنوردی شهرستان ورامین است و هر سال برنامه های متعددی اعم از کاشت درخت را برگزار می کند، رویکرد آموزشی این هیات به دنبال صعود های ایمن جهت کوهنوردان است.

هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ورامین در سال ۱۳۸۳ تاسیس و اولین صعود برون مرزی را در سال ۱۳۸۶ برگزار کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *