امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار خراسان شمالی:

زمین‌های مناطق غیررسمی سنددار می‌شود

بجنورد- ابتکارآنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت: نداشتن سند یکی از مشکلات ساخت و ساز در سکونتگاه های غیر رسمی است و دولت حمایت های ویژه ای در این زمینه انجام می دهد.
کد خبر: 4057
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ بعد از ظهر -
111 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی اظهارداشت: سند دار کردن سکونتگاه های غیررسمی از خدمات دولت سیزدهم است که می تواند در توسعه و بهره‌مندی ساکنان این مناطق تاثیر گذار باشد.

 

وی افزود: اگرچه منازل مسکونی در مناطق حاشیه ای غیر اصولی ساخته شده است ولی همین ساکنان به دلیل نبود سند مالکیت، امکان ساخت و ساز در این زمین ها را ندارند.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: دولت در تلاش است تا برای زمین های واقع در سکونتگاه های غیر رسمی که پیش از سال ۹۴ تصرف شده اند، سند صادر کند.

 

وی، بازگشایی معابر در بافت فرسوده شهری و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی را ضروری دانست و افزود: دولت توجه خاص در این باره داشته و امید است با اختصاص قیر رایگان برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری به اجرای این طرح ها سرعت دهد.

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بافت فرسوده در تمامی شهرستان های استان مورد مطالعه قرار نگرفته است گفت: شناسایی بافت فرسوده شهری در تمامی شهرستان های استان در دستور کار است تا در چهارچوب قانون، پروژه تعریف و اجرایی شود.

 

حسین نژاد افزود: پیگیر هستیم تا صدور پروانه ساختمانی برای ساخت وساز در بافت ناکارآمد شهری استان از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار شود.

 

خراسان شمالی بیش از ۷۱۴ هکتار سکونت گاه غیررسمی و بیش از ۵۹۰ هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

 

تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است و بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.

 

شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *