امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون اوقاف استان تهران:

مساجد کانون امور تربیتی نوجوانان شود

ری – ابتکارآنلاین: معاون اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت:مسجد باید کانون محوری پیرامون خانواده با محوریت مسائل تربیتی نوجوانان شود.
کد خبر: 4049
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ بعد از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام محمد نصیری سه شنبه در دوره تخصصی مبلغین بومی و مستقر استان تهران که با هدف آگاهی بیشتر و ارتقا اطلاعات روحانیون در بقاع متبرکه در آستان شیخ صدوق به مدت دو روز برگزار می شود افزود: مساجد علاوه بر تمرکز بر مقوله فرهنگی لازم است به مولفه های تربیتی ورود هوشمند و هدفمندی پیدا کنند تا برخی کاستی ها در این زمینه مرتفع شود.

 

وی به بروز برخی آسیب های نوظهور اشاره کرد و بر ضرورت مقابله مبتنی بر برنامه با این آسیب های بنیان بر افکن تاکید کرد.

 

نصیری با اشاره به حوادث اخیر در کشور به تبیین ابعاد آن و تشریح روش های علمی در کاهش آسیب های اجتماعی و خنثی سازی توطئه های پیچیده دشمنان پرداخت.

 

در ادامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ابعاد و اصول ، فنون و روش های مناظره را تشریح کرد.

 

حجت الاسلام احمد شرفخانی گفت: روحانیت لازم است از متدهای دقیق در مواجهه با مسایل مختلف آگاه باشند و آنها را بکار ببندند.

 

وی بهبود شیوه های مذاکره و مناظره در سطح جامعه را عامل کاهش تنش ها و قوام و دوام نهادهای رسمی و تقویت مودت در بین آحاد جامعه به عنوان ضرورت فعلی را مورد تاکید قرار داد

 

دوره تخصصی مبلغین بومی و مستقر استان تهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان روزهای سه شنبه و چهارشنبه درمحل آستان شیخ صدوق برگزار می شود.

 

شیخ صدوق از عالمان و محدثین سرآمدی است که نقش مهمی در تثبیت وقایع و جریانات غدیر خم و گرد آوری احادیث معتبر در زمینه حقانیت مولی الموحدین علی بن ابیطالب به عنوان وصی و جانشین نبی اکرم  داشته است.

 

آستان شیخ صدوق در شهرری مورد توجه زایران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است و در جوار آن بسیاری از شخصیت های نامور فرهنگی و مذهبی ایران مدفونند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *