امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
معاون استاندار اردبیل:

از تردد خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری شود

اردبیل- ابتکارآنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اثرات منفی خودروهای فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، بر لزوم جلوگیری از تردد این خودروها تاکید کرد.
کد خبر: 4254
زمان انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ بعد از ظهر -
81 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: با توجه به اثرات منفی خودروهای فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، باید از تردد آن‌ها جلوگیری شود و لازم است حوزه‌های مربوطه گزارش کاری از معاینه فنی خودروها به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: با توجه به بیابان‌زایی‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان اردبیل به وقوع پیوسته و از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان، وضعیت نامطلوبی از این نظر در استان ایجاد شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: بی‌توجهی به کاشت درختان محافظ و تثبیت‌کننده خاک برای جلوگیری از گرد و غبار و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، از جمله علل خشکی‌زایی در استان اردبیل است.

 

میرجعفریان تصریح کرد: بررسی و مطالعات تأثیرات گرد و غبار در سلامتی مردم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به‌عنوان دستگاه متولی سلامت ضروری بوده و لازم است گزارش مطالعات انجام‌گرفته به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *