امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آیت الله حسینی بوشهری:

این ملت دست از انقلاب و رهبری بر نمی دارد

قم - ابتکارآنلاین: خطیب جمعه قم گفت: به آمریکا و کشورهای غربی که در این سرما زمستانی دارند می لرزند و می‌خواهند با حمایت از آشوبگران خودشان را گرم کنند می‌گویم این ملت دست از انقلاب و رهبری بر نمی دارد.
کد خبر: 4410
زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
131 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه قم که ۱۳ آبان در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم برای حضور پرشکوه در راهپمایی ۱۳ آبان، عنوان کرد: تجربه این سال‌های انقلاب نشان داده است این مردم سختی و مشکلات دارند و گاهی هم اعتراض می‌کنند اما این اعتراض‌ها به هر قیمتی نیست و دست در دست بیگانگان نمی‌دهند و آن‌ها را برای خود دایه دلسوزتر از مادر نمی‌دانند.

 

وی با بیان اینکه تبعید امام در سال ۱۳۴۳ به ترکیه، یورش نظامیان به دانش آموزان و دانشجویان و کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه مناسبت مهم۱۳ آبان ماه است، گفت: تبعید امام خمینی (ره) برای سخنرانی ایشان درباره قانون کاپیتولاسیون بود که فرمود همه گرفتاری های ما از امریکا است.

 

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که اسناد لانه جاسوسی باید در کتاب‌های درسی قرار بگیرد تا آیندگان بدانند چه بر این کشور گذشته است که این فرمایش رهبر معظم انقلاب باید اجرایی شود؛ زیرا در دورانی هستیم که نیاز داریم نسل جوان دشمن شناس باشد.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم ملت ایران را آزاد کنیم و بیان می‌کنند ما طرفدار ملت ایران هستیم اما از نظر آن‌ها ملت ایران محدود به کسانی است که توسط بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای به خیابان‌ها آمده‌اند و کسانی که امروز در این راهپیمایی سراسری حضور دارند ملت ایران نیستند.

 

وی با بیان اینکه مردم از مسئولین می‌خواهند نسبت به حواث اخیر که تهدید کننده امینت مردم است چاره اندیشی کنند، اظهار کرد: در این چند دهه بعد از پیروزی انقلاب هر توطئه‌ای رخ داده است سر نخش به آمریکا می‌رسد و اگر انگلیس و صهیونیست هم کاری کردند سرنخ آمریکا است.

 

وی افزود: چه کسی از تروریست‌هایی که ۱۷ هزار انسان را به خاک و خون کشیدند حمایت کرد؟ چه کسی صدام را به جنگ با ایران حمایت کرد؟ چه کسی کودتای نوژه را طراحی کرد؟ چه کسی به طبس حمله کرد؟ چه کسی هواپیمای مسافربری ما را با مسافرانش مورد حمله قرار داد و به شهادت رساند؟ چه کسی سردار ما را به شهادت رساند؟ چه کسی از صهیونیست‌های قاتل که دانشمندان هسته‌ای و غیرهسته ای را ترور کردند حمایت کرد؟ چه کسی از از آشوب‌گران و فتنه‌گران حمایت کرد؟ آیا عامل این‌ها غیر از آمریکا است؟

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا حدود ۶۰ کودتا به صورت نظامی، غیرنظامی و سیاسی در جهان انجام داده است که‌ کدام کشور را سراغ دارید که این کارنامه زشت و سیاه را داشته باشد، بیان کرد: به آمریکا و کشورهای غربی که در این سرما زمستانی دارند می لرزند و می‌خواهند با حمایت از آشوبگران خودشان را گرم کنند می‌گویم  این ملت دست از انقلاب و رهبری بر نمی دارد.

 

امام جمعه قم بیان کرد: به دانشجویان و دانش آموزان و افرادی که هیجان زده وارد میدان شده برادرانه می‌گویم که این‌ها از شما به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و روزی که به مرادشان برسند مثل یک دستمال چرکین رهایتان می‌کنند.

 

وی خطاب به دانشجویان تأکید کرد: دانشجویان به دنبال علم باشید؛ زیرا این کشور به علم نیاز دارد، شما می‌خواهید دانشگاه را به تعطیلی بکشید و آن‌ها نیز همین را می‌خواهند و شما نیز در این میدان بازی می‌کنید.

 

آیت الله حسینی بوشهری درخطبه اول با بیان اینکه اگر افراد به آثار سو گناه توجه کنند از گناه دوری می‌کنند، عنوان کرد: یکی از موانع جدی راه معرفت گناه است؛ گناه مانند پرده‌ای است که جلوی عقل و فطرت انسان را می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه انسان مبتلا به گناه «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَعقلون» می‌شود، اظهار کرد: این انسان گنگ است؛ زیرا معارف را دریافت نکرده است، کر است چون گوش شنوا ندارد و نابینا است چون حقیقت‌ها را نمی‌تواند ببیند و حق را از باطل تشخیص دهد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گناه از بین برنده نعمت‌های الهی است، گفت: اگر جامعه‌ای دچار تغییر شد و از ارزش‌ها افول کرد اولین چیزی که خدا درباره این‌ها عمل خواهد کرد این است که نعمت‌ها را از آن‌ها می‌گیرد.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *