امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار قزوین:

سد بالاخانلوی بویین زهرا تا دهه فجر امسال آبگیری می‌شود

قزوین- ابتکارآنلاین: استاندار قزوین گفت: سد بالاخانلوی بویین زهرا پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا دهه فجر امسال به آبگیری می‌رسد.
کد خبر: 4439
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ بعد از ظهر -
98 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – محمد مهدی اعلایی روز شنبه در بازدید از سد بالاخانلو افزود: در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل این پروژه اختصاص یافت که مقرر شده ۱۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری و مابقی در سال آینده تامین شود.

وی اظهار داشت: این پروژه، آب شرب پنج شهر بویین‌زهرا، دانسفهان، سگزآباد، شال و اسفرورین و همچنین آب کشاورزی بیش از چهار هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تأمین می‌کند.

اعلایی تصریح کرد: سد بالاخانلو  از جمله پروژه های حایز اهمیت برای استان قزوین است چون آب شرب پایدار استان را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در این بازدید گفت: مطالعات سد بالاخانلو مربوط به سال ۸۰ است اما اجرای آن از سال ۹۱ کلید خورد.

یدالله ملکی افزود: تکمیل سد بالاخانلو که پروژه آبرسانی به پنج شهر و ۳۰ روستا را عهده دار است تا به امروز در پیچ و خم اعتبارات بود.

وی، تصریح کرد: برای تکمیل سد بالاخانلو نیازمند ۷۰۸ میلیارد تومان اعتبار هستیم که تکمیل این نوع پروژه های عمرانی می تواند زمینه ساز امیدآفرینی، اشتغال و توسعه در استان شود.

ملکی افزود: این پروژه جهت تکمیل حلقه آب شرب استان در دست احداث است و با تکمیل این سد، آب شرب جنوب استان تأمین می‌شود و برای سایر مناطق استان نیز از طریق پروژه خط انتقال آب شرب از سد طالقان اقدام خواهد شد.

وی  اضافه کرد: کمبود نقدینگی و تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز از جمله مهمترین مشکلات پروژه است.

سد بالاخانلو در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر قزوین و در شهرستان بویین در حال احداث است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *