امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

صدور ۲۱۵ جلد شناسنامه در همدان برای فرزندان اتباع خارجی

همدان – ابتکارآنلاین: مدیرکل امور امنیتی، انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان گفت: ۲۱۵ جلد شناسنامه در همدان برای فرزندان اتباع خارجی صادر شد.
کد خبر: 4481
زمان انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱ بعد از ظهر -
112 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مهدی اخوان در این خصوص گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن فرزندان اتباع خارجی دارای همسر ایرانی از آذر سال ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون ۲۱۵ جلد شناسنامه برای فرزندان آن‌ها در این استان صادر شده است.

 

اوافزود: صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد غیر ایرانی به عنوان یک اولویت در مجلس شورای اسلامی پیگیری و سال ۱۳۹۸ به نتیجه رسید که از آذر سال ۱۳۹۹ اجرایی شد.

 

اخوان تصریح کرد: برای اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، متقاضیان ابتدا باید به امور اتباع استانداری همدان مراجعه کنند تا پس از احراز هویت و انجام کار‌های قانونی، در ادامه به دادگاه سپس ثبت احوال برای دریافت شناسنامه معرفی شوند.

 

مدیرکل امور امنیتی، انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح است گفت: پس از صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی، این فرزندان می‌توانند از امکانات استفاده و در مدارس مشغول به تحصیل شوند.

 

اخوان ادامه داد: بیشتر اتباع خارجی ساکن در همدان از کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان هستند که خدمات مورد نیاز را همانند سایر افراد دریافت می‌کنند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *