امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه قزوین:

خداوند قرض‌الحسنه را چندین برابر می‌کند

قزوین – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: زمانی که ما قرض می‌دهیم در حقیقت به خدا قرض داده ایم و به همین خاطر خداوند فرمود من این را (قرض الحسنه) برای شما چند برابر می‌کنم.
کد خبر: 4487
زمان انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ قبل از ظهر -
106 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با سیدسعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار داشت: خداوند فرموده اگر به بندگان خدا قرض نیکو دهید خدا برای شما چندین برابر گرداند و ضروری است این مساله در میان مردم ترویج داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند ربا را محو و نابود می‌کند، هر کجا ربا باشد مال نابود خواهد شد و آتش می‌گیرد ولی خدا صدقات را رشد داده و افزایش می‌دهد.

 

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: مال با رزق متفاوت است، خداوند در قرآن هر کجا از مال حرف می‌زند می‌فرماید مال فتنه وبال گردن است اما این مال می‌تواند تبدیل به رزق شود، خیلی‌ها مال دارند اما آرامش، آسایش، امید و خوشی ندارند و در مقابل آن‌هایی که رزق دارند همه چیز دارند.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آن چیزی که خدا ما را به آن تشویق کرده رزق است، رزق بدون حلال بودن امکان ندارد، مال ممکن است خیر باشد یا نباشد، ولی رزق ۱۰۰ درصد خیر است، تصریح کرد: اگر می‌خواهید در حوزه رزق درست عمل کنیم، خداوند راه آن را نشان داده و می‌فرماید “بیایید تعالیم دینی را قطره قطره بچشید، آن‌ها را به عزیزانتان هم بچشانید”.

 

خدمت به مردم عبادت است

 

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، اظهار داشت: خدا می فرماید “ما شما را جز برای عبادت خلق نکردیم”، ستون همه عبادت‌ها نماز و روزه است اما عبادت فقط نماز و روزه نیست و دامنه آن گسترده‌تر است، خدمت به مردم و درست انجام دادن کارمان در هر شغلی که هستیم نیز عبادت محسوب می‌شود.

 

آیت‌الله عابدینی وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید شما فقط عبادت کنید، یعنی وقتی در زمین کشاورزی هم می‌روید نیت کنیم با خدا ارتباط بگیریم، بگوییم خدایا من فقط وظیفه دارم این گندم را کشت کنم اما همه چیز دست تو قرار دارد و این همان عبادت است.

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: انفاق کردن و قرض دادن برای آن کسی که انفاق می‌کند یا قرض و زکات می‌دهد به مراتب خوشحال‌ کننده‌تر از آن کسی است که این‌ها را دریافت می‌کند، به عبارت بهتر آن کسی که قرض می‌دهد یا انفاق می‌کند خودش نیازمندتر از کسی است که به او قرض می‌دهد چون ما نیازمند قرض دادن هستیم تا برکاتش شامل حالمان شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسوولان امر قرض‌الحسنه اگر بخواهند کارشان اثر، برکت و نفوذ داشته باشد باید خودشان در این امور پیشقدم باشند.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *