امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مخبر:

راه آهن چابهار – خاش تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

زاهدان- ابتکارآنلاین: معاون اول رئیس جمهور گفت:راه آهن چابهار - خاش با همت مسوولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار این طرح تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: 4611
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
87 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – محمد مخبر روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خط ریلی زاهدان – خاش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در صورتی که راه آهن چابهار – خاش به بهره برداری برسد این بدین معناست که چابهار به شبکه سراسری راه آهن وصل خواهد شد.

 

مخبر، اظهارداشت:اراده دولت در سیستان و بلوچستان  روی چند مساله مهم متمرکز هست که اولویت اول، آب و اولویت دوم ، راه است تا این استان پهناور و بزرگ هم به صورت ریلی و هم زمینی از راه‌های مناسب و استاندارد برخوردار شود.

 

وی افزود: ترانزیت از جمله مزیت‌های اصلی کشور و یکی از راهبردهای اصلی دولت است که با برنامه‌ریزی انجام شده این مزیت مهم در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سالانه بایستی حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تن بار ترانزیتی از کشور عبور کند که در حال حاضر این رقم سه تا چهار میلیون تن است و در این بخش ضعف داریم.

 

وی تصریح کرد: در کنار سایر طرح‌هایی که به ثمر می‌رسد راه آهن هم یکی از مسائل مهمی است که در ایجاد اشتغال، بهبود شرایط اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد.

 

مخبر بیان کرد: بهره‌برداری از راه آهن چابهار – زاهدان؛ دسترسی به همه بخش‌های کشور را محقق می‌کند و با اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی کشور حل خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *