امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگان ایلام در حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران چه گفتند؟

ایلام – ابتکارآنلاین: نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی در بیستمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در حضور معاون رئیس‌ جمهور بر حل مشکل اشتغال جامعه ایثارگری و معرفی مفاخر و جایگاه استان در دفاع مقدس تاکید کردند.
کد خبر: 4609
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ بعد از ظهر -
107 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – دکتر “سارا فلاحی” در این نشست  با اشاره به اینکه به برخی از مجروحان جنگ به آن شکل که باید رسیدگی نمی‌شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی از نهادها قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نمی‌کنند. این افراد امنیت شغلی ندارند. جهاد کشاورزی از جمله این نهادها است که  ۵۹ نفر در این سازمان مشکل تبدیل وضعیت دارند.

فلاحی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات ما اشتغال است، تصریح کرد: در اکثر کشورهای دنیا برای مجروحین جنگ خود احترام زیادی قائل می‌شوند. این در صورتی است که آن‌ها مجروح دفاع نیستند. در حوزه جانبازان و معلولان باید خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از نمادهای هر استان یادمان‌های شهدای آن استان است. ما نیاز به یک ارتباط خوب میان برخی از نهادهای مرتبط مانند بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید، میراث فرهنگی و… داریم. بودجه‌ای که به این حوزه تعلق گرفته است، بودجه قابل توجهی نیست. ساخت یادمان‌ها و توجه به آن‌ها باعث آشنایی بیشتر فرزندان این استان با قهرمانان خود می‌شود.

“علی‌اکبر بسطامی” نیز در این نشست اظهار کرد: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم به موضوع زمین فوتبال چوار و به تصویر کشیدن آن تاکید داشتند. حال سوال بنده این است بعد از این فرمایشات چه اتفاقی افتاده است. باید بسیاری از رشادت‌ها به درستی به تصویر کشیده شوند.

بسطامی ادامه داد: در استان ما اتفاق‌های نابی رخ داده است. برای مثال رشادت‌های شهید غیوری‌زاده و مسئله گوش‌برها بخشی از این اتفاقات است. صاحبان قلم باید به مسئله ایثار و شهادت توجه جدی داشته باشند. همچنین صدا و سیما ملی نیز انتظار می‌رود به این مسئله توجه جدی شود.

نماینده مجلس ادامه داد: باید بدانیم میان صحبت‌های رهبر انقلاب و عملی کردن این صحبت‌ها چقدر فاصله داریم. در عملیات محرم صدها نفر از عزیزان ما جان خود را از دست دادند که هنوز هم اجسادشان پیدا نشده است. این موضوع‌ها باید به تصویر کشیده شوند. تا آیندگان نگویند این موضوع‌ها افسانه است ما باید به درستی این‌ها را به تصویر بکشیم.

وی گفت: بودجه‌ای که به استان ایلام تخصیص گرفته است، بسیار کم و متناسب با شان استان نیست. استان ایلام به نسبت سایر استان‌های جنگ‌زده مانند کرمانشاه، خوزستان و کردستان بودجه کمتری دارد. امیدواریم سفر شما جبران مسائل گذشته را داشته باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *