امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه قم:

جمهوری اسلامی از چالش های اساسی آمریکا است

قم – ابتکارآنلاین: امام جمعه قم گفت: بر اساس سند امنیت ملی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران از چالش های اساسی این کشور است.
کد خبر: 4642
زمان انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ بعد از ظهر -
361 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: در ۱۴ مردادماه سال جاری رهبر معظم انقلاب در کنار مرقد امام راحل بیانات مفصلی ایراد کردند که با الهام از آن بیانات می‌گویم که باید به داشتن رهبری آگاه و بصیر ببالیم.

 

خطیب جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود، بهترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید داشتن به اعتراضات مردمی است.

 

وی ادامه داد: دشمنان با کار روانی در فضای مجازی، پول و مزدور پروری می‌خواهند مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند که البته دشمنان در این محاسبه نیز مانند سایر محاسبات دیگر راه غلطی رفته‌اند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان دیدیم که چگونه دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شدند.

 

حسینی بوشهری، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۷ توصیه در آن سخنرانی داشتند که توجه به آنان بسیار ضروری است افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که نگذارید دشمنان انقلاب از انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را وارونه جلوه دهند و نگذارید نام و یاد امام راحل کمرنگ شود و امام روح این انقلاب اسلامی است و اجازه ندهید ارتجاع در کشور نفوذ کند و مقصود از ارتجاع نیز بازگشت از ارزش‌های انقلاب است.

 

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند سبک زندگی شأن طاغوتی باشد در حقیقت به گذشته بازگشتند و مرتجع هستند و ارتجاع در قاموس فرهنگ ما معنای دیگری پیدا کرد که بازگشت از انقلاب در حقیقت ارتجاع است.

 

تاکید رهبر معظم انقلاب بر افشای دروغ و فریب دشمنان

 

خطیب جمعه قم افزود: رهبر انقلاب تاکید کردند دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید و نگذارید کسانی به گونه‌ای وانمود کنند که نظام اسلامی به بن بست رسیده است و امروز نیز عده‌ای به این سمت رفته‌اند و جنگ شناختی علیه ملت راه انداخته‌اند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بیان داشتند انقلاب اسلامی در حوزه‌های منطقه‌ای، بین المللی رو به صعود است و البته ما منکر مشکلات موجود نیز نیستیم.

 

وی ادامه داد: امام راحل از سرمایه مردم که ایمان بود تولید عمل صالح می‌کرد و نباید از سرمایه‌های ایمانی مردم غافل شد و این بدان معنا است که ظرفیت‌های معنوی کشور بسیار زیاد است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به فرموده رهبری وقتی مسئولان در میدان و صحنه هستند و دشمنان هجوم می‌آوردند باید نقاط قوت را بازگو کرد.

 

طرح‌های دشمنان با درایت رهبری و مردم خنثی می‌شود

 

وی با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا بیان داشت: دشمنان طرح‌های زیادی در سر دارند که البته همانند طرح‌های زیاد گذشته با درایت رهبری و مردم خنثی می‌شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: در سند امنیت ملی آمریکا آمده سال ۲۰۳۰ آخرین سال تسلط آمریکا بر دنیا است و ما در سالهای اولیه یک دهه تعیین کننده برای آمریکا قرار داریم و جهان در حال تقسیم شدن است و تک قطبی به زباله دان تاریخ رفته است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی‌ها در این سند اعلام کردند که با چند چالش استراتژیک مواجه هستند که پایان دو قطبی و ایجاد رقابت برای شکل گیری آینده جهان، ناامنی، تروریست، کمبود انرژی، تغییرات آب و هوایی و افزایش قیمت غذا، بیماری‌های واگیردار از جمله آنان است.

 

ایران از چالش‌های اساسی آمریکا است

 

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی آمریکایی‌ها، ایران است و به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی از ایران یاد می‌کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: عملیات روانی سنگین این روزها برای انتقام از چالش‌های که ایران برای آنها بوجود آورده و آمریکا معتقد است ایران رقیب آنان است و یک کشور معمولی نیست.

 

خطیب جمعه قم عنوان داشت: آمریکا مدل لیبرال دموکراسی به جهان دیکته کرده و در عوض ایران مدل مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کرده است.

 

وی گفت: بایدن رئیس جمهور آمریکا حرفی می‌زند که بعد از آن مسئولان دیگر این کشور باید جمع شوند تا حرفش را اصلاح کنند که مقصود از آزاد سازی، ایران نبوده است.

 

دشمنان در حوادث اخیر تقسیم کار کردند

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان امروز نقشه‌هایی طراحی کرده و تقسیم کار بین آنان نیز صورت گرفته و در این زمینه هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند.

 

وی ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند کشورهای اطراف ایران را بی ثبات کنند تا در ادامه ایران نیز بی ثبات شود که البته در عراق و لبنان به نتیجه‌ای دست نیافتند.

 

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ایران را بی ثبات کند که این امر امکان پذیر نیست، هر چند که آنان با ایجاد این اغتشاشات هدف خود را دنبال می‌کنند.

 

تلاش دشمن برای اجماع علیه ایران ناموفق است

 

وی‌گفت: دشمنان تلاش دارند تا علیه ایران اجماع بین المللی ایجاد کنند که البته با سیاست دولت که ارتباط و تعامل با کشورها است در این زمینه موفق نخواهند شد.

 

امام جمعه قم عنوان داشت: رهبری فرمودند اگر دشمنان از یک موضوع عقب نشینی کنند، سراغ موضوع دیگری همانند حقوق بشر می‌روند که البته ملت ایران اجازه نخواهد داد دشمن به گوشه‌ای از خاک این سرزمین نگاه چپ کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *