امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳
دادستان رباط کریم خبر داد؛

کشف و ضبط یک هزار و ۴۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در رباط کریم

رباط کریم- ابتکارآنلاین: دادستان رباط کریم از شناسایی و جمع آوری یک هزار و ۴۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 4889
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رحیم علیش پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از جمع آوری یک هزار و ۴۳۳ دستگاه و تجهیزات استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با این حوزه خبر داد.

 

وی گفت: در حوزه مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز دیجیتال و در اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان تهران و برنامه‌های عملیاتی ابلاغ شده تعداد ۱۴۳۳ دستگاه و تجهیزات مربوط به استخراج ارز دیجیتال با دستور قضائی جمع آوری و ضبط شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم بیان داشت: با جمع آوری این تجهیزات گام مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط برداشته شده است.

 

وی گفت: در خصوص حفظ و صیانت از حقوق عامه و در اجرای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و حسب مفاد ماده ۵ دستورالعمل مورد اشاره، دستور قضائی در خصوص جمع آوری تجهیزات مورد استفاده سودجویان از جمله دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز که باعث اخلال و تخریب تأسیسات عمومی و ایجاد اختلال در شبکه توزیع برق می‌شود صادر شده است.

 

دادستان رباط کریم گفت: استفاده از این دستگاه‌ها باعث خاموشی‌های مکرر و ایجاد ضرر و زیان به مردم در محدوده شهرستان رباط کریم می شده است.

 

علیش پور بیان کرد: شرکت توزیع برق منطقه‌ای شهرستان با همکاری عوامل انتظامی و با صدور دستور قضائی نسبت به کشف و جمع آوری هزار و ۴۳۳ دستگاه و تجهیزات استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز اقدام کرده است.

 

وی در خصوص حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه اعلام کرد: دستگاه قضائی با هرگونه عواملی که منجر به تضییع بیت‌المال و حقوق عامه شود با اجرای قانون پیشگیری و در صورت وقوع جرم نیز پیگیری و برخورد خواهد کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *