امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار خبر داد:

ثبت ۱۲ هزار اشتغال در سامانه رصد در ایلام

ایلام - ابتکارآنلاین: استاندار ایلام گفت: استان ایلام از تعهد اشتغال در فاصله ۴ تا پایان سال با ثبت ۱۲ هزار شغل و تحقق ۱۸۸ درصدی پیشی گرفته است.
کد خبر: 4969
زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ بعد از ظهر -
87 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز دوشنبه، ۲۳ آبان ماه در شورای اشتغال استان،اظهار کرد: مبلغ تسهیلات تبصره ۱۶ افزایش یافته است و این مهم فرصت بسیار خوبی است که بانک ها با پرداخت تسهیلات رافع مشکلات جوانان باشند.

 

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ برای استان در نظر گرفته شد و این تسهیلات باید در اسرع وقت جذب شود و دستگاه‌ها اگر ظرف ۶ ماه سهم اختصاص یافته را نتوانند جذب کنند  اعتبارات به سایر دستگاه‌های هدایت می‌شود، از تحقق ۹۵ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون افزون بر ۶۰۰ میلیارد در استان جذب شده است.

 

بهرام‌نیا تصریح کرد: به دلیل اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ شناور است انتظار می‌رود شاهد پرداخت بیش از این بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جوانان و متقاضیان باشیم و با همکاری همه دستگاه‌ها و اهتمام بانک‌های  ایلام از تعهد اشتغال در فاصله ۴ ماه تا پایان سال پیشی گرفته و با وجود اینکه تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱  از مجموع ۶۶۷۱  شغل بوده که تاکنون در فاصله حدود چهار ماه تا پایان سال افزون بر ۱۲ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

 

وی باز شدن گره اشتغال جوانان را در گرو روان‌کاری و تسهیلگری  بانک‌ها عنوان کرد و گفت: بانک‌ها برای رونق اشتغال و تولید در استان تسهیلگری کنند.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دولت حامی بانک‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان در استان است، با قدردانی از بانک‌ها و دستگاه‌های پیشرو در حوزه اشتغال به ویژه کمیته امداد استان، گفت: کمیته امداد با ثبت اشتغال رضایت بخش و راه اندازی کارگاه‌های تولیدی بارقه‌های امید را در جامعه ایجاد کرده است.

 

بهرام‌نیا تاکید کرد: ثبت اشتغال در  سامانه ملی رصد اشتغال به صورت ماهانه راستی‌آزمایی می‌شود و امکان گزارش‌گیری برخط دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *