امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور:

دانشگاه ها با مطالبه حداکثری سهم خود را در توسعه محقق کنند

بیرجند- ابتکارآنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: ظرفیت های بسیاری در جامعه برای توسعه وجود دارد که دانشگاهیان باید با مطالبه حداکثری سهم خود برای توسعه کشور محقق کنند.
کد خبر: 4966
زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ بعد از ظهر -
130 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سعید جلیلی ظهر دوشنبه با حضور در جمع اساتید دانشگاه‌های استان بیان داشت: همه کسانی که در ۴۰ سال گذشته قصد داشتند با فشار حداکثری مانع پیشرفت و توسعه این کشور شوند، شکست خورده‌اند.

 

وی تاکید کرد: دشمن با ایجاد اغتشاشات درصدد است که با پوشاندن نقاط قوت ما، نقاط ضعف را برجسته کند لذا با تقویت کردن نقاط قوت باید با این حربه دشمن مقابله کنیم.

 

جلیلی با اشاره به اینکه باید علاوه بر گفتگوی چهره به چهره با جوانان، دنبال حل مشکلات کشور باشیم، گفت: هرچند منابع کمتر از نیاز ما است اما باید از دانشگاه‌ها برای ارتقای این منابع استفاده شود.

 

وی ادامه داد: ردیف‌های اعتباری فراوانی داریم که اگر به خوبی مدیریت شوند با وجود همه مشکلاتی که داریم، بسیاری از مسائل را حل خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه برای خر استان به طور متوسط حدود هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای اشتغالزایی اختصاص یافته است، بیان داشت: اگر این اعتبار به بهترین شکل توزیع شود و از دانشگاه‌ها هم برای انجام این موضوع کمک گرفته شود، تأثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: با وجود اینکه اولین تحریم‌ها در بخش‌های هسته‌ای و نظامی بود پیشرفت‌های بسیار خوبی در این عرصه‌ها کسب کرده‌ایم که نشانگر آن است که همه مشکلات وابسته به تحریم‌ها نیست.

 

جلیلی افزود: در گذشته گفتند که با توافق هسته‌ای همه مشکلات حل می‌شود اما در عمل رشد اقتصادی که باید هشت درصد می‌شد، منفی هشت شد.

 

وی خاطرنشان کرد: خلق پول از سال ۱۳۵۲ تاکنون همیشه در کشور وجود داشته است به طوری که خلق پول حدود ۶۰ هزار برابر بوده است.

 

وی با تاکید بر این نکته که برای رشد هشت درصدی اقتصادی باید سهم دانشگاه‌ها در این خصوص مشخص شود، گفت: ظرفیت خیلی خوبی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی وجود دارد که باید برای توسعه و پیشرفت استان به خوبی از آنها استفاده شود.

 

جلیلی با بیان اینکه امروز در بسیاری از عرصه‌ها در رتبه‌های ۱۰ یا ۲۰ دنیا قرار داریم، اظهار کرد: با این وجود این سوال مطرح است که این موضوع چرا در سفره مردم ملموس نیست؟

 

به گفته وی باید از ابتدای زنجیره تولید تا انتهای موضوع‌های مختلف را به خوبی بررسی کنیم و از همه مهم نقش خود را در این خصوص باید مشخص کنیم.

 

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها وظیفه دارند برای خود نقش تعریف کنند تا از این طریق بتوانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

 

جلیلی ادامه داد: در سیاست خارجی فرصت‌ها از نقاط اشتراک شکل می‌گیرد و از نقاط افتراق هم تهدیدها به وجود می‌آید بنا بر این با بهره‌گیری از فرصت‌ها باید توان خود را افزایش دهیم.

 

وی با تاکید بر این نکته که اگر فساد مانند موریانه در جامعه گسترش یابد، همه آن را می‌پوشانند، بیان داشت: در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، همه این مبلغ پس گرفته و فرد مورد نظر هم اعدام شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *