امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳
استاندار:

باید از فرصت های سرمایه گذاری در همدان استفاده شود

همدان- ابتکارآنلاین: استاندار همدان گفت: باید بتوانیم شهرک های صنعتی تخصصی مثل شهرک دارویی یا فرآوری میوه در شهرستان های استان ایجاد کنیم.
کد خبر: 4996
زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ بعد از ظهر -
90 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در هفتمین جلسه ستاد اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه رییس جمهور از عملکرد استان در حوزه اشتغال ابراز رضایت کرده و خواستار تلاش برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری شده است، اظهار امیدواری کرد: روند سرمایه گذاری خارجی باید بیش از پیش در همدان تقویت شود.

 

وی از اعضای اتاق بازرگانی به دلیل ارتباط نزدیک و هماهنگی که با سرمایه گذاران خارجی دارند خواست برای جذب آنان درجهت توسعه سرمایه گذاری در استان همدان نقش لازم را ایفا کنند.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه تکمیل اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری در همدان ضروری است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای امکان سنجی زمینه های سرمایه گذاری در استان همدان تامین می شود.

 

وی تاکید کرد: باید از فرصت های سرمایه گذاری در همدان استفاده شود و نباید برخی موانع، مانع از دست دادن موقعیت های سرمایه گذاری در همدان شود.

 

قاسمی فرزاد گفت: زمینه های سرمایه گذاری در بخش های فرآوری کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری باید به شکل مناسب برای سرمایه گذاران خارجی تبیین و اطلاع رسانی شود.

 

وی افزود: سرمایه گذارانی خارجی که اکنون در استان فعال هستند، بر اساس اطلاعاتی که به شکل فردی پیگیر آن بوده اند به این مهم دست یافته اند.

 

استاندار همدان ضمن تقدیر از فعالان حوزه اقتصادی استان، از همه دستگاههای اجرایی خواست ابلاغیه وزارت کشور در زمینه شاخص های ارزیابی اقتصادی را پیگیر باشند.

 

وی خواستار مستندسازی و ارائه اطلاعات بموقع در حوزه فعالیت های اقتصادی استان شد بگونه ای که  شناسنامه تلاش های برجسته اقتصادی استان از جمله در زمینه احیای واحدهای راکد اقتصادی و فعالیت کارگروه ستاد تسهیل بدقت در آن منعکس شود.

 

در این جلسه ظاهر پورمجاهد از روند سرمایه گذاری خارجی در حال انجام در استان به مبلغ ۷.۱ میلیون دلار خبر داد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *