امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر کشور:

۵۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی به شهرداری‌های کشور واگذار شد

رباط کریم – ابتکارآنلاین: وزیر کشور گفت: ۵۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی و بیل مکانیکی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت کشور به شهرداری‌های کشور واگذار شد.
کد خبر: 4990
زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ بعد از ظهر -
114 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – احمد وحیدی سه شنبه در آیین واگذاری ماشین‌آلات سنگین به شهرداری‌ها توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌ها برای آمادگی با بحران و بلایای طبیعی و لایروبی مجهز به ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی می شود.

 

 

وی برای تجهیز شهرداری‌ها به تجهیزات لجستیکی تاکید کرد و افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عقد قرارداد و خرید ۵۰ دستگاه بیل مکانیکی با شرکت تولید ماشین آلات راه سازی در پرند در نظر گرفته شده است.

 

وزیر کشور مهمترین مسئله و دغدغه واحدهای تولیدی را نیروی کار عنوان کرد و بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی به دنبال جذب کارگر و مهندس هستند.

 

وحیدی با تاکید بر تامین داخلی ماشین آلات سنگین توسط نهادها و شهرداری‌ها گفت: این واحد تولیدی می تواند یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین ( بیل مکانیکی ، لودر و گریدر ) تولید کند که ظرفیت بسباری خوبی محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی با پیوستگی با یکدیگر می‌توانند قطعات مورد نیاز را تامین و از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری و ارز آوری نیز به وجود آید.

 

پیش از این مراسم ،نیز  ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری توسط وزیر کشور به ناوگان حمل و نقل شهری واگذار شد که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه به شهرداری تهران اختصاص می‌یابد و بقیه بین سایر شهرها توزیع می‌شود.

 

آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری روز سه شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در محل ایران خودرو دیزل برگزار شد و این شرکت اتوبوس‌های تولیدی را به وزارت کشور تحویل داد.

 

بر اساس قرارداد بین وزارت کشور و شرکت ایران خودرو دیزل، قرار است ۲ هزار دستگاه اتوبوس در مدت ۱۸ ماه و پنج هزار دستگاه ون ظرف ۱۴ ماه توسط این شرکت تولید و به وزارت کشور واگذار شود که امروز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شد و ۹۰۰ دستگاه ون هم آماده تحویل است.

 

در این مراسم وزیر کشور به صورت نمادین از چند دستگاه اتوبوس بازدید کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *