امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار قرچک:

بسیاری از مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد برطرف می‌شود

قرچک – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان قرچک گفت: مساجد تنها نقش مذهبی و عبادی ندارند بلکه از ظرفیت‌هایی ویژه‌ای در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برخوردارند که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد.
کد خبر: 5011
زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ بعد از ظهر -
63 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه مشترک با ائمه جمعه شهرستان قرچک اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تا کنون، نقشی اساسی در بنیان نهادن تمدن اسلامی داشته و توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌هایی که از آن برخوردارند، تحولات عظیمی و اثربخشی را در جامعه ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد در هشت سال دفاع مقدس، پایگاه مهمی برای پشتیبانی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل محسوب و بسیاری از رزمندگان اسلامی از این پایگاه‌های مهم دینی و اجتماعی به جبهه‌ها اعزام شدند و بسیاری از نیازهای رزمندگان نیز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، در مساجد تأمین می‌شد.

این مسئول ادامه د اد: در دوران شیوع ویروس کرونا نیز مساجد وارد میدان شده و با پشتیبانی از سربازان جبهه سلامت، گام‌های موثری برای مقابله با این بیماری برداشتند که یکی از نمونه‌های آن را می‌توان در رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری مشاهده کرد.

فاتحی‌نژاد با اشاره به تلاش دشمنان نظام در ایجاد انحراف در جامعه و به ویژه نسل جوان از مسیر انقلاب، گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام با صرف میلیاردها دلار تلاش دارند تا با شبیخون فرهنگی، باور جوانان را از آرمان‌های انقلاب دور سازند، مساجد و مبلغین و روحانیون می‌توانند با عمل به تکلیف جهاد تبیین، این توطئه را نیز خنثی کنند.

فرماندار قرچک یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام ۱۲۰ مسجد شهرستان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مذهبی فعال‌تر شده و زمینه جذب جوانان را به این پایگاه مهم جامعه فراهم کنند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *