امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
بخشدار کهریزک:

شکل‌گیری ابر متان در سایت آرادکوه امکان‌پذیر نیست

ری – ابتکارآنلاین: بخشدار کهریزک گفت: با وجود انتشار گاز متان به علت وجود انبوه پسماندهای خشک و تر در سایت آرادکوه، در عمل امکان شکل‌گیری ابر متان در این سایت وجود ندارد.
کد خبر: 5206
زمان انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ بعد از ظهر -
57 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – امین بابایی افزود: پسماندهای خشک و تر به صورت طبیعی به علت وجود فعل و انفعلات شیمیایی در فرآیند تخمیر و پوسیدگی، گاز متان تولید می کنند، اما اینکه غلظت و سطح آن چه میزان می تواند باشد، پرسشی است که باید کارشناسان حوزه محیط زیست پاسخ دهند.

 

وی یادآور شد: مساله تولید گاز متان در سایت آرادکوه که بزرگترین سایت جمع آوری، دپو امحای پسماند کشور است، امکان پذیر و حتی دور از ذهن نیست.

 

بابایی اظهار داشت: سایت آرادکوه به تازگی راه اندازی نشده که منشا تولید گاز و ابر متان باشد اما اینکه اکنون سایت ناسا با چنین اعتبار علمی، ادعایی را به اتکای تصویری مطرح کند، جای تعجب است.

 

بخشدار کهریزک اضافه کرد: سایت آرادکوه از سال ۵۴ راه اندازی و اکنون با وجود انبوه پسماندهای دپو شده در آن، نسبت به ۱۰ سال قبل وضعیت بهتری دارد، این در حالی است که ناسا طی سال های گذشته در خصوص وجود ابر متان در این منطقه ادعایی نکرده بود.

 

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر اداره کل محیط زیست با اتکا با دستگاه های آنالیزور هوایی که دارد، می تواند گازهای متصاعد شده در سایت آرادکوه را تجزیه و تحلیل و حجم، غلظت و نوع هر گازی را مشخص و اعلام کند.

 

بابایی گفت: مسئله تولید گاز متان در تمام سایت های دپو امحای پسماند مطرح است، اما بسیاری از چنین سایت هایی با بهره گیری از فناوری نوین در مسیر بازیافت و امحای زباله، اقدام به هدایت گازهای تولیدی می کنند.

 

طی هفته های گذشته سایت ناسا با انتشار تصویری مدعی وجود ابر گاز متان در نقطه ای که سایت آرادکوه در آن مستقر است، شد که بازخوردهای خبری بسیاری به دنبال داشت.

 

سایت پسماند آرادکوه که روزانه بیش از پنج هزار تن زباله از سطح تهران وارد آن می شود، در بخش کهریزک شهرستان ری واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *