امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه موقت ورامین:

تساهل و تسامح با معاندین در حوادث اخیر توجیه پذیر نیست

ورامین- ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت ورامین گفت: بیش از دو ماه امنیت مردم دچار خدشه شده است، آن وقت برخی از عناصر همچنان به لجن پراکنی مشغول هستند، این تساهل و تسامح قابل توجیه نیست.
کد خبر: 5314
زمان انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن تبریک روز پرستار گفت: شغل پرستاری عبادتی بزرگ است، که اجر و پاداش الهی را به همراه دارد و عطوفت، مهربانی، اخلاص و رعایت شئون و آداب اخلاقی از جمله خصوصیت‌هایی است، که به این جایگاه رفعت می بخشد.

 

وی با اشاره به میلاد حضرت زینب (س) گفت: بالاترین خدمت این حضرت، پیام رسانی کربلا بود، که اجازه نداد، کربلا کمرنگ و فراموش شود، از حضرت زینب (س) بیاموزیم و به ویژه بانوان، پیام رسان مکتب امام، شهدا و انقلاب باشیم، که این امر در دوران اخیر بسیار اهمیت دارد، می‌بایست، بانوان با اهتمام هرچه بیشتر نسبت به جهاد تبیین روشنگری و ایفای نقش کنند.

 

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: بسیج شجره طیبه ای است، که نهال آن به فرمان امام (ره) غرس و با خون مطهر شهدای عزیز آبیاری شد و امروز شاهدیم که بسیج درختی تنومند شده، که شاخه‌هایش در سراسر جهان گسترده شده است.

 

وی هشت سال ایستادگی بسیج در جنگ تحمیلی، مبارزه با منافقین و گروه‌های مزدور در سال‌های اول انقلاب، خنثی سازی فتنه‌های ویرانگر دشمنان، ارائه خدمات اجتماعی در سیلف زلزله و حوادث دیگر، کمک به اجرای واکسیناسیون کرونا، حمایت از محرومان به وسیله گروه‌های جهادی و کمک‌های مردمی جلوه‌های از نقش آفرینی بسیج دانست و گفت: امروز نیز بسیج در کف میدان با دست خالی با فریب خوردگان و مزدوران دشمن مواجه است، شهید می‌دهد، آسیب می بیند، اما پا عقب نمی‌گذارد، بدا به حال آن‌هایی که قدر بسیج را ندانسته و به این موهبت بزرگ الهی بی مهری می‌کنند.

 

محمودی ظرفیت بسیج را بیش از این موارد دانست و ادامه داد: می‌بایست، حلقه‌های صالحین جدی تر گرفته شود، موضوع کادرسازی و پرورش نیروهای توانمند خدمتگزار یک رسالت سنگین برای بسیج است و از سویی دیگر مساله امر به معروف و نهی از منکر و هدایت جامعه و روشنگری باید جدی تر دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه جهاد تبیین را باید جدی گرفت، تاکید کرد: امروز تخریب ذهن و فکر و اعتقادات نسل جوان در دستور کار دشمنان قرار گرفته است و برای این کار سرمایه گذاری کردند و با بمباران رسانه‌ای و دروغ پراکنی می‌خواهند، جوان مسلمان ایرانی فرصت فکر کردن پیدا نکند، که ما چه بودیم و چه شدیم.

 

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه جوان امروز دوران طاغوت و وابستگی رژیم را ندیده است، گفت: امروز به برکت خودباوری جوانان این مرز و بوم به خودکفایی رسیدیم، اکنون نظام اسلامی با هدایت‌های رهبری مقتدرش توانسته با تحریم‌ها مبارزه کرده و با کشورهای همسایه روابط تجاری برقرار کرده و به تبادلات جدی بپردازد و در عرصه میدانی نیز در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین دست برتر را داشته باشد، دشمن دید، با این روند صعودی در حوزه‌های مختلف توطئه‌های آن‌ها خنثی خواهد شد و تنها راه را در راه اندازی آشوب‌های خیابانی و جنگ در داخل و در نهایت تجزیه کشور دیدند.

 

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق زنان تنها بهانه‌ای بیش برای مبارزه با اقتدار ایران اسلامی نیست، گفت: اگر فقط قصد دفاع از زنان بود، آتش زدن مسجد و قرآن چه معنایی دارد، شهادت مظلومانه بسیجیان بی سلاح و کشتار رهگذران چه توجیهی دارد، اتفاقات اخیر نشان داد، هدف مبارزه با دین و قرآن است، مبارزه با اساس ایران است.

 

محمودی ادامه داد: باید بدانیم، مردم هرگز خسته نمی‌شوند و با امام شهدا تجدید میثاق کرده اند، مردم ایران عزیز هرگز از انقلاب و شهدا دست نخواهند کشید، جان می‌دهند، سختی تحمل می‌کنند، اما یقیناً ابوسفیان‌ها و یزیدیان زمان را به زیر خواهند کشید.

 

وی روشنگری و تبیین شرایط امروز را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جوانان عزیز و دانش آموزان و دانشجویان هرکجا سوال داشتند، بپرسند و هرکجا نیز با حرف‌های بی منطق مواجه شدید، جسورانه و شجاعانه از اسلام و انقلاب دفاع کنید، در گروه‌های رسانه‌ای تبیین و مبارزه کنید، امروز سکوت جایز نیست و هرکس در هر جایگاهی در برابر این فتنه گری‌های ننگین سکوت کند و به روشنگری نپردازد، در پیشگاه الهی مسئول خواهد بود.

 

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه عده‌ای در حوادث اخیر فریب خوردند، گفت: باید به این افراد تذکر داد، نصیحت کرد و این افراد را متنبه کرد، اما یک عده معاند بوده و ادامه دادند، فرد هنرمندی که کشف حجاب کرده و رذالت و پستی خود را به نمایش می‌گذارد و دیگران را به مخالفت با دین فرا می‌خواند، قابل گذشت نیست، چرا دستگاه‌های مسئول با قاطعیت و سرعت با این عناصر منحرف برخورد نمی‌کنند.

 

وی گفت: بیش از دو ماه امنیت مردم دچار خدشه شده است، آن وقت برخی از عناصر پست همچنان به لجن پراکنی مشغول هستند، این تساهل و تسامح قابل توجیه نیست، البته تعداد این افراد ورزشکار و یا به اصطلاح هنرمند در برابر خیل عظیم ورزشکاران و هنرمندان متعهدی که شجاعانه در این روزها موضع گرفتند، ناچیز است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *