امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار:

شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می‌شود

پاکدشت – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در پی سفر رئیس جمهور و تأکید وی بر لزوم توجه به حوزه گردشگری، این شهرستان به دلیل برخورداری از هزاران هکتار زمین کشاورزی مستعد برای تولید گل و گیاه، به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می‌شود.
کد خبر: 5378
زمان انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ بعد از ظهر -
64 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن اردستانی روز یکشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به پاکدشت در حوزه گردشگری اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به این شهرستان که با مصوبات بسیار خوبی همراه بود، برکات بسیاری را با خود به همراه آورد و شرایط را برای رشد و توسعه هر چه بیشتر منطقه فراهم کرد.

وی افزود: یکی از تاکیدات رئیس جمهور در این سفر یکروزه، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان به دلیل مجاورت با محور ترانزیتی شرق کشور و امام رضا (ع) به ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی و گل و گیاه است که تلاش می‌شود با برنامه ریزی هدفمند، موضوع تبدیل پاکدشت پایتخت گل ایران به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه عملیاتی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پاکدشت با داشتن ۲۰ درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می شود و باید این ظرفیت نه تنها به مردم استان تهران که سراسر کشور معرفی شود و گردشگران را به بازدید از این ظرفیت مهم دعوت کرد.

اردستانی ادامه داد: وجود صدها گلخانه تولید گل و گیاه و فروشگاه‌های عرضه مستقیم این محصولات به ویژه در منطقه گلزار، پاکدشت را به یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان تهران تبدیل کرده و مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) که از محور شرق کشور عبور می‌کنند، می‌توانند ساعاتی را در مراکز فروش گل و گلخانه‌ها اوقات خوشی را سپری کنند.

وی اضافه کرد: پاکدشت از یکهزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه کشت گل و گیاه برخوردار بوده و تولیدکنندگان فعال این شهرستان سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخه گل بریده تولید و علاوه بر بازار داخلی، این تولیدات به دلیل کیفیت بالا به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌ کنند.

فرماندار پاکدشت یادآور شد: قطعا در پی سفر رئیس جمهور به پاکدشت و تأکید بر لزوم ایجاد منطقه نمونه گردشگری در بخش گل و گیاه ، این شهرستان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل می‌شود تا شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و درآمدزایی در پاکدشت باشیم.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در محور امام رضا (ع) واقع شده است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ۱۹ آبان در سفر یکروزه به شهرستان پاکدشت، از طرح‌های نیمه تمام و ظرفیت‌های مختلف این شهرستان بازدید کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *