امروز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس:

احداث موزه تاریخی را حق تمدن بزرگ ورامین می دانم

ورامین- ابتکارآنلاین: نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث موزه جامع تاریخی، حق تمدن هشت هزار ساله دیار پانزده خرداد است.
کد خبر: 5514
زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ قبل از ظهر -
65 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین نوش آبادی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دیدار با محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث فرهنگی ورامین گفت: دیار پانزده خرداد با تاریخ و فرهنگ هشت هزار ساله‌اش، نیازمند موزه‌ای جامع برای نمایش دستاوردهای این تمدن دیرینه است.

 

نوش آبادی افزود: پژوهش‌های تاریخی و یافته‌های باستان شناسی در تپه‌های تاریخی ورامین، تپه فردیس و پوئینک قرچک، تپه شاه قلی و سفالین پیشوا، گواه صادقی بر این ادعا و درخواست است و می‌طلبد که همه مسئولین پای کار احداث موزه ورامین بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این موزه را از طریق رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی مطالبه و پیگیری خواهم کرد چون موزه تاریخ را حق تمدن بزرگ ورامین می دانم.

 

گفتنی است که در این دیدار محمدرضا تاجیک رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین ضمن بیان گزارش عملکرد سه ماه تصدی خود، با اهدا تندیس برج مقبره تاریخی علاءالدوله، از دغدغه‌ها، تلاش‌ها و پیگیری‌های ایشان در حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین تجلیل کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *