امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل بانوان استانداری تهران:

دشمنان به توان بالای بانوان در ایران پی برده است

ملارد – ابتکارآنلاین: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: اغتشاشات اخیر نشان داد که دشمنان به توان بالای بانوان در ایران پی برده است و بر همین اساس محور توطئه‌های خود را زنان قرار داده است.
کد خبر: 5546
زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ قبل از ظهر -
76 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین- زهره جعفری چهارشنبه شب در نشست کمیته بانوان شهرستان ملارد افزود: وقابع اخیر نشان می دهد که چه ظرفیت عظیمی در میان بانوان این کشور وجود دارد که می تواند مخرب یا سازنده باشد.

 

وی یادآور شد: زنان مدیران تربیتی و عاطفی خانواده ها هستند که نشان می دهد تا چه میزان می توانند نقش سازنده و مهمی داشته باشند.

 

جعفری اظهارداشت: دولت برای توجه به این نیروی توانمند جامعه و بهره گیری از قابلیت های آنان، برنامه ریزی مفصلی را در دستور کار قرار داده و کارگروه های بسیاری در همین زمینه برای پوشش داد ابعاد مختلف نیازهای بانوان راه اندازی کرده است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران خاطرنشان کرد: دولت در قابل کارگروه «جمعیت و خانوادها»، برای تمام برنامه ریزی ها، پیوست خانواده پیش بینی کرده است تا در قالب آن توجه ویژه به جایگاه خانواده به خصوص جایگاه زن در همه نقش هایش ایجاد شود.

 

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از بانوان به عنوان پیشران جامعه تاکید کرد: در هر فعالیتی که بانوان حضور داشته اند پیشران بوده اند و به نتایج خوبی رسیده اند که اهمیت نقش آفرینی و ظرفیت اجرایی آنان را در عرصه های مختلف نشان می دهد.

 

جعفری یکی دیگر از کارگروه های مد نظر را دولت را «کسب و کار پایدار» برشمرد و ادامه داد: با وجود آنکه مسئولیت اصلی تامین معاش خانواده بر عهده مردان است اما باید به اشتغال و درآمدزایی زنان نیز توجه داشت.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه به ساماندهی اوضاع مشاغل بانوان در این استان توجه ویژه داریم، گفت: در حال جمع آوری اطلاعات برای تهیه اطلس کسب و کار استان در کنار اطلس و بوم جمعیت هستیم و در همین زمینه کسب و کار خانوادگی را هم مد نظر قرار داده ایم.

 

وی با اشاره به شناسایی ظرفیت های قابل توجه بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، اضافه کرد: در همین راستا تسهیلات قرض الحسنه خوبی برای حمایت از کسب و کار خانواده در اختیار داریم که در درجه نخست برای بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست و کسانی که در امر معیشت دچار مشکل هستند، هزینه خواهد شد و در این مسیر کارآفرینان که نقش مهمی دارند.

 

جعفری گفت: نکته مغفول مانده در زمینه حمایت از کسب و کار بانوان، نبود سکوی فروش یا بازار عرضه محصولات بود که ما از ابتدای فعالیتمان در حوزه کسب و کار بانوان، این مساله را مد نظر قرار دادیم.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: در صورت نبود ظرفیت مناسب در هر کدام از شهرستان های استان برای ایجاد بازارچه فروش محصولات تولیدی بانوان، این ظرفیت ایجاد و تسهیلات برای ساخت مرکز فروش اختصاصی برای محصولات مشاغل خانگی زیر نظر فرمانداری حداقل یک مرکز باید راه اندازی شود.

 

این مسئول کارگروه دیگر با عنوان «نشاط اجتماعی» معرفی و اعلام کرد: نام این کارگروه بار مثبت دارد در حالی که درون آن آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد که در واقع با رفع آسیب های اجتماعی، به نشاط می رسیم و در تقویت و ارتقای نشاط اجتماعی بانوان باید تلاش ویژه ای داشته باشیم.

 

جعفری ورود مسئولان تمام دستگاه ها برای شناسایی آسیب های ویژه هر منطقه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: پس از شناسایی این آسیب ها برای رفع آنها تلاش می کنیم و در کنار به بحث پیشگیری از ابتلای نسل جوان به آن می پردازیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران کارگروه دیگر را «تحکیم بنیان خانواده» دانست و یادآور شد: در قالب این مجموعه بحث تسهیلگری ازدواج، مشاوره و حمایت های لازم در این زمینه را دنبال می کنیم و حتی به بحث مهارت افزایی نیز می پردازیم.

 

شهرستان ملارد در غرب استان تهران با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *