امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه دماوند :

دشمن ملت ایران را تحریم کرد تا به صنعت هسته‌ای دست پیدا نکنیم

دماوند – ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند گفت: به مدد الهی روابط تجاری ما با کشورهای همسایه و برخی قدرت های اقتصادی جهان گسترش پیدا کرده و بسیاری از تحریم‌ها را دور زده و از تحریم ها فرصت ساخته ایم ولی برای به ثمر نشستن تلاش دولت سیزدهم به زمان بیشتری نیاز داشته که باید به دولت فرصت داده و به او کمک کنیم.
کد خبر: 5606
زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ بعد از ظهر -
62 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در خطبه های نمازجمعه به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز دانشجوی ضد آمریکاست، روز دانشجوی ضد سلطه است، اما دشمنان سعی کردند این روز را به روزی برای تحریک دانشجویان علیه نظام تبدیل کنند.

وی افزود: دانشجویان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران یکی از برجسته‌ترین اقشار در نقش آفرینی های انقلابی بودند؛ دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، در حماسه انقلاب دوم [تسخیر لانه جاسوسی]، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن‌آوری، نهضت خدمت رسانی و بسیج سازندگی قدم های بلندی برداشتند و افتخار آفرین شدند.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران تلاش می‌کنند دانشجویان را به سمت خود بکشاند و آنها را فریب دهند، گفت: دشمنان از دست دانشجویان ارزش خواه وآرمان طلب که خود را وقف خدمت به مردم کرده‌اند، عصبانی هستند.

وی تاکید کرد: دانشجو باید نفع و ضرر و مصلحت نظام اسلامی و مردم را تشخیص دهد و برای حل علمی مسائل و مشکلات کشور پژوهش کند، ایثار دانشجویان در تولید علم برای خدمت به مردم است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: بحمدلله اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان ما آگاه و بیدار هستند و رسالت علمی و پژوهشی خود را با عشق و امید انجام میدهند و مردم پشتیبان دانشجویان و دانشگاه ها هستند؛ خدا را سپاس می گوییم که با هوشیاری اقشار مختلف جامعه و با بصیرت بازاریان و دانشجویان تیر دشمن به سنگ خورد و فراخوان های پی درپی بدخواهان نظام بی جواب ماند و مردم به آنها بی محلی کردند و ناکام ماندند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی اظهار داشت: در جنگ روایت ها دشمن سعی می‌کند از وضعیت ایران در افکار عمومی تصویری تاریک و ناامید کننده ارائه کند و در عوض تصویری روشن کننده از غرب و آمریکا نشان دهد، در حالی که طبق آمارهای صحیح جهانی وضع ایران بسیار بهتر از آنچه که می گویند است و وضع غرب و آمریکا بدتر از آنچه تصویر می کشند، می باشد.

وی ادامه داد: در همه کشورها از جمله کشورهای غربی و آمریکا مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، در کشور ما هم مشکلات وجود دارد اما برای حل مشکلات و امنیت و آرامش نیاز داریم، در فضای آشوب و اغتشاش مشکلات بیشتر می‌شود و پیشرفت کشور متوقف می گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از جریان های سیاسی کج فهم داخلی آشوبگران را با مردم اشتباه گرفته اند و می‌گویند صدای مردم را بشنوید، به آنها می‌گوییم شما صدای مردم را بشنوید، مردم آرامش و امنیت می‌خواهند، آشوبگران و اغتشاشگران مردم نیستند.

وی ببان داشت: آمریکا و برخی دولت های اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی چشم دیدن ایران قوی و مستقل را ندارند، آنها از دولت و ملت ایران می ترسند اما به کوری چشم دشمنان و رهبری حکیمانه رهبر معظم و مقتدر انقلاب اسلامی با قوت و قدرت به سوی قله های پیشرفت پیش می رویم و آنان هیچ غلطی نخواهند کرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: دشمن ملت ایران را تحریم کرد تا به صنعت هسته‌ای دست پیدا نکنیم و در منطقه نفوذ نداشته باشیم و هر روز ضعیف و ضعیف تر شویم اما به لطف الهی و برکت استقامت شما مردم بصیر و مقاوم هم پیشرفت های زیادی در صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم و هم در منطقه نفوذ زیادی داریم و هر روز قوی و قوی تر شده ایم، تا کور شود هرآنکه نتواند دید.

وی گفت: به مدد الهی روابط تجاری ما با کشورهای همسایه و برخی قدرت های اقتصادی جهان گسترش پیدا کرده و بسیاری از تحریم‌ها را دور زده ایم و از تحریم ها فرصت ساخته ایم، ما برای به ثمر نشستن تلاش دولت سیزدهم به زمان بیشتری نیاز داریم باید به دولت فرصت بدهیم به او کمک کنیم.

خطیب جمعه دماوند افزود: پاکسازی دولت سیزدهم از عناصر واداده و غرب گرا و استفاده از جوانان انقلابی و متخصص و متعهد و مومن سرعت خدمت‌رسانی دولت را مضاعف می کند؛ ایران در بخش های علوم پزشکی و بهداشت و درمان، در صنعت نفت و گاز، در صنعت ریلی و حمل و نقل و در صنعت برق پیشرفت بسیار داشته است، تا جایی‌که در امسال خاموشی بسیار کم داشتیم و علاوه بر شهرها، بسیاری از روستاهای کشور گاز رسانی انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: بهرمندی از آب آشامیدنی، برق، گاز و بنزین نسبتاً ارزان در مقایسه با دیگر کشورها وجود دارد که ضرورت پیدا می کند تا مردم صرفه جویی داشته باشند؛ بحمدلله ذخیره گندم در کشور بسیار خوب است و قیمت نان کمتر از قیمت تمام شده آن است که باید در مصرف نان اسراف نکنیم وقدر نعمت نان را بیشتر بدانیم.

وی افزود: برخی از مردم برنج و میوه را اسراف می کنند در حالی که بعضی از مردم به آن نیاز دارند، باید به اندازه و صحیح مصرف کنیم و به نیازمندان رسیدگی کنیم.

امام جمعه دماوند بیان داشت: مردم از خدمات بیمه بهره‌مند هستند، دولت در زمینه بهداشت و درمان خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌کند، کنترل بیماری ها در ایران به خوبی انجام میشود، واکسیناسیون دقیق و گسترده انجام می شود ازخدمتگزاران عرصه سلامتی مردم سپاسگزاریم؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساخت مسکن عقب‌ماندگی داریم، باید نهضت ساخت مسکن در کشور راه بیفتد، تولید مسکن باعث اشتغال آفرینی و کارآفرین است.

وی در ادامه به حضور استاندار تهران اشاره کرد و گفت: امروز در مراسم نماز جمعه استاندار محترم تهران حضور دارند که از افتخارات شهرستان دماوند هستند؛ جناب آقای مهندس فخاری با سوابق ارزشمند و تجارب خدمت در عرصه‌های گوناگون به مسئولیت مهم استانداری تهران و مسئولیت پایتخت جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند، این توفیق خدمت را به ایشان و اهالی شهرستان دماوند و استان تهران تبریک می‌گوییم و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند همانگونه که مستحضرید با قدمتی چند هزار ساله و مردم شهیدپرور و انقلابی شایسته امکانات بیشتر است، از جنابعالی انتظار داریم موانع قانونی ساخت مسکن مورد نیاز تا متعادل شدن قیمت اجاره بها را برطرف کنید، تا جوانان برای ازدواج و تهیه مسکن نگرانی کمتری داشته باشند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان داشت: حل مشکل ترافیک گیلاوند در محور تهران، دماوند، فیروزکوه و احداث کمربندی یا پل یا تونل توقع و خواسته مردم از جنابعالی و همکاری شما در دولت جمهوری اسلامی است؛ پیگیری سفر پر برکت ریاست محترم جمهور به شهرستان دماوند و تحقق این سفر در آینده نزدیک، مطالبه دیگر مردم از جنابعالی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *