امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بدحجابی عادت نشود

اردبیل- ابتکارآنلاین: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: حجاب و عفاف دو ویژگی بارز بانویی است که خود را مقید به آرمان‌ها و مطیع سفارش‌های حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند.
کد خبر: 5593
زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ قبل از ظهر -
88 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری یوم شهادت صدیقه طاهره زهرای مرضیه در بین عزاداران که در مسجد امام حسین (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که امروز حجاب و ارزش‌های اسلامی را زیر پا گذاشتند در حقیقت در مسیر خواسته دشمن حرکت می‌کنند و بی‌تفاوتی در این زمینه بزرگترین خیانت به حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های فاطمی است.

وی تصریح کرد: عده‌ای در وضعیت کنونی اعلام می‌کنند که بزرگان در مورد حجاب خواستار سکوت و بی‌تفاوتی هستند در حالی که چنین اظهاراتی قابل قبول نیست و باید با صراحت در این زمینه اعلام موضع کرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: در مکتب اسلام با تکیه بر مبانی قرآن و اهل بیت، بی‌حجابی بزرگترین معصیت به شمار می‌رود و باید نسبت به این امر دقت و توجه بیشتری داشته باشیم تا این موضوع به یک روال عادی تبدیل نشود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه غضب و قهر زهرای مرضیه در حقیقت غضب و خشم خداوند متعال است، افزود: بر اساس روایات الهی حضرت زهرا (س) و الگوهای رفتاری آن بانوی بزرگ در حقیقت برگرفته از سیره و سلوک ارزشی و الهی است که هیچ وقت رنگ دنیوی به خود نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خشم مقدسی که در مکتب اسلام به آن تاکید شده در حقیقت خشم در برابر شکستن حرمت‌ها و انجام گناه و معاصی است که هر مسلمان باید در برابر چنین حرکت‌های هتاکانه خشم و غضب گرفته و بی‌تفاوت نباشند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: باید امروز مؤمنان و افراد دلسوز جامعه با غیرت و همیت تمام ورود پیدا کنند و اجازه ندهند تا عده‌ای ارزش‌ها را زیر سؤال برده و با بی‌حجابی و یا بدحجابی بخواهند به مکتب فاطمی لطمه و صدمه وارد کنند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل از عزاداران فاطمی خواست تا در این ایام بیش از گذشته به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه کرده و اجازه ندهند تا بیش از این ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب الهی و فاطمی زیر سؤال برود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *