امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

راه‌اندازی پایگاه انتقال خون به یکی از مطالبات مهم مردم پاکدشت

پاکدشت – ابتکارآنلاین: با حضور مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور و مسئولان شهرستانی پایگاه انتقال خون شهرستان پاکدشت روز شنبه افتتاح شد.
کد خبر: 5636
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ بعد از ظهر -
71 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فرماندار پاکدشت در این مراسم گفت: این شهرستان به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی شرق کشور و برخورداری از جمعیت زیاد، از وضعیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف درمانی برخوردار است و رفع نیازهای پاکدشت در گرو ایجاد یک پایگاه خون دائمی است.

محسن اردستانی افزود: وجود چهار شهرک صنعتی و بیش از ۶ هزار واحد صنعتی فعال، تردد روزهای هزاران خودروی سبک و سنگین از محور ترانزیتی شرق کشور و محور امام رضا (ع) احتمال بروز حوادث را افزایش داده و بسیاری از بیماران و مجروحان ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده به خون نیاز دارند و این در حالی است که این شهرستان از پایگاه و محل دپوی خون بی‌بهره است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر، راه‌اندازی پایگاه انتقال خون به یکی از مطالبات مهم مردم پاکدشت تبدیل شده بود و بسیاری از اهدا کنندگان مجبور بودند تا برای این امر خداپسندانه به شهرهای اطراف مراجعه کنند و استقرار پایگاه‌های سیار انتقال خون در مناسبت‌های مختلف جوابگوی نیاز شهرستان نبود.

فرماندار پاکدشت اضافه کرد: پس از پیگیری‌های مستمر و موافقت مسئولان استانی و کشوری و با همکاری شورای اسلامی و شهرداری، پایگاه موقت انتقال خون شهرستان پاکدشت افتتاح شد تا نیاز اساسی مردم این شهرستان به طور موقت رفع شود و سپس با همکاری شهرداری و شورای اسلامی، مرکز دائمی پس از کلنگ‌زنی احداث گردد.

اردستانی یادآور شد: برای احداث پایگاه دائمی انتقال خون پاکدشت و مرکز دپوی خون در شرق استان تهران زمینی به مساحت سه هزار مترمربع از سوی شهرداری و شورای اسلامی پاکدشت اختصاص یافته که عملیات احداث آن امروز با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور آغاز شد و در کمترین زمان این مرکز احداث و در اختیار مردم شهرستان قرار می‌گیرد.

پاکدشت با ۲ بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *