امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاه ویژه به زیرساخت های حرم می تواند باعث توسعه در شهرری شود

ری – ابتکارآنلاین: رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اهمیت توسعه قبله تهران (شهرری)، گفت: البته توسعه شهرری بدون توجه به زیرساخت‌های حرم عبدالعظیم حسنی (ع) امکانپذیر نیست.
کد خبر: 5631
زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ بعد از ظهر -
78 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – جعفر بندی شربیانی روز شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در پایتخت که در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که با میزبانی حرم موضوع مسکن را دنبال می کنیم؛ براساس قوانین فرادستی وظایفی در ساخت مسکن وجود دارد که شهرداری از سال پیش با ایجاد قرارگاه جهادی مسکن در این مسیر گام برداشته و جنس ورود، بیشتر تسهیل و تسریع این بخش بوده است.

وی با اشاره به فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب تهران خاطرنشان کرد: این موضوع مربوط به عدالت و توسعه می شود بدین شرح که در شمال تهران امکانات زیاد و زندگی پرکیفیت و جنوب تهران برعکس آن است.

این مسئول اضافه کرد: در دوره پهلوی و حدود دهه ۴۰ سیاست و توجه به سمت شمال تهران رفت و بعد به صورت شرقی به غربی گسترش یافت؛ اما تلاش مدیریت شهری برای کوتاه کردن این فاصله طبقاتی شمال و جنوب تهران است و این موضوع را می توان با ایجاد زیرساخت مناسب در جنوب تهران و طرح های عمرانی جبران کرد.

شربیانی یادآور شد: توسعه مترو، معابر، میادین و ایجاد اماکن و مراکز تفریحی می تواند به کاهش فاصله طبقاتی شمال جنوب تهران کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: ورود دولت به موضوع مسکن مهم است و ما تجربه خوب مسکن مهر را داریم اما مهم این است که مسکن با کیفیت ساخته و نوسازی در متاطق مستعد مثل ۲۰ و ۲۱ انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری افزود: اعتقاد دارم ساخت و سازها باید مثل اکباتان باشد تا سال ها بشود از این زیرساخت ها استفاده کرد.

وی یادآور شد: توسعه در شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) مرتبط با حرم عبدالعظیم (ع) است و نگاه ویژه به زیرساخت های حرم می تواند باعث توسعه در شهرری شود.

شربیانی خاطرنشان کرد: محله نفرآباد و طرح ۲۳۰ هکتاری اطراف حرم عبدالعظیم (ع) از اقدامات خوب بود و شهرداری نگاه ویژه ای به حرم دارد و توسعه شهرری باید با رسیدگی به حرم همراه شود.

به گزارش ایرنا، آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معاون شهردار تهران و سایر مسئولان در مدرسه حکمت محله علائین شهرری در حال برگزاری است.

متولی این طرح ها شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تعاونی مسکن کشتیرانی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، بنیاد موقوفه دکتر افشار، شهرداری منطقه ۲۱، تعاونی علوم و فنون هوایی، سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *