امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

خدمات آموزش و پرورش در محرومترین نقاط کشور نیز ارائه می شود

ری – ابتکارآنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: جلب مشارکت خیران و مردم در اجرای طرح‌های مختلف تعلیم و تربیت کشور از جمله ساخت مدرسه، بخشی از برنامه های سند تحول آموزشی و پرورش است.
کد خبر: 5723
زمان انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مسعود بهرامی روز دوشنبه در آئین خشت گذاری مدرسه سیدالشهدا (ع) که به همت بخشداری کهریزک و کمیساریای پناهندگان برگزار شد، افزود: تعلیم و تعلم در سراسر گستره جمهوری اسلامی ایران در جریان است و اکنون خدمات آموزش و پرورش در محروم ترین و دور افتاده ترین نقاط کشور نیز ارائه می شود.

وی یادآور شد: اینکه نقطه ای به علت دور افتاده بودن از خدمات آموزش و پرورش محروم باشد و پرچم خدمات جمهوری اسلامی در آن به اهتزاز در نیاید در سیاست و خط مشی کشور نیست.

بهرامی اظهار داشت: مبنای تعلیم و تعلم در کشور، سند تحول آموزش و پرورش است که مبتی بر رویکردهای تربیتی، اقتضائات دوران، نگاه های کلان جمهوری اسلامی و نیاز های روز جامعه طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: برای برخورداری از نظام منسجم در فرآیند تعلیم و تربیت، ساحت های ۶ گانه ای تعریف شده که آموزش صحیح و درست که کار مقدسی است از جمله آن محسوب می شود.

این مسئول اضافه کرد: از ابزارهای و راهکارهای توسعه خدمات آموزشی و جب مشارکت مردمی، ساخت مدارس است که در آن نقش مردم با عنوان خیران مدرسه ساز پررنگ و برجسته محسوب می شود.

بهرامی بر لزوم تکمیل عملیات عمرانی این مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر کهریزک که هدف آن ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان اتباع است، تا مهر سال ۱۴۰۲ تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران: جلب مشارکت خیران بخشی از سند تحول آموزشی است.

۱۰۴ میلیارد تومان ارزش زمین اختصاص یافته به ساخت مدرسه

امین بابایی بخشدار کهریزک نیز در این مراسم اعلام کرد:۲ قطعه زمین یکهزار و ۵۰۰ متری از مجموع اراضی کارکنان بخشداری کهریزک که متعلق به تمام کارکنان دولت در این بخش است، برای ساخت این مدرسه اختصاص یافته که ارزش آن به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: در قالب طرح جامع توسعه شهر کهریزک به اراضی این شهر اضافه شد که در همین راستا بر روی مدیریت تامین سرانه ها تمرکز کردیم که یکی از سرانه های ضروری نیز ساخت مدارس جدید است.

بابایی اظهار داشت: جمعیت دانش آموزی بخش کهریزک به ۳۳ هزار و ۱۷۰ نفر می رسد که ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر آنان معادل ۴۰ درصد اتباع هستند و از سرانه های آموزشی این بخش بهره می برند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود بهره گیری اتباع ساکن این شهرستان از خدمات دولتی از جمله آموزش و پرورش و دیگر خدمات در شرایطی که از آنان هیچ مالیات و عوارضی دریافت نمی شود، جمعیت اتباع در تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لحاظ نمی شود.

وی یادآور شد: ساختار مدیریت و برنامه ریزی نگاهی به این جمعیت بهره برداری از خدمات دولتی ندارد در حالی که مسئولان بخش و شهرستان باید به آنان خدماتی هموزن شهروندان ایرانی ارائه کنند.

بابایی یادآور شد: با روندی که برای مدرسه سازی شکل گرفته در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، با ساخت مدارس خوب و ایمن، می توانیم از بابت تامین فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نگرانی نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران: جلب مشارکت خیران بخشی از سند تحول آموزشی است

یک سوم دانش آموزان کهریزک اتباع هستند

علی اصفهانی مدیر آموزش و پرورش بخش کهریزک نیز در این مراسم یک سوم دانش آموزان این بخش را از میان اتباع دانست و گفت: کمیساریای پناهندگان اکنون در حال ساخت مدارسی در سطح استان تهران برای اتباع است که یک نمونه از آنها در کهریزک احداث می شود.

وی ادامه داد: برای ساخت این مدرسه ۱۲ کلاسه، یکی از مرغوب ترین زمین های کارکنان بخشداری کهریزک اختصاص یافته است.

اصفهانی اضافه کرد: امسال یک مدرسه نوساز در بخش کهریزک تحویل گرفیم و پنج مدرسه دیگر نیز در دست احداث قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش بخش کهریزک از جلب مشارکت خیران پالایشگاه نفت تهران برای ساخت مدرسه در روستای دوتویه این بخش خبرداد که آئین خشت گذاری آن اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *