امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنیاد مستضعفان ۱۳۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت اختصاص داد

پاکدشت – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در پی سفر پرویز فتاح رئیس بنیاد مستعفان به شهرستان پاکدشت و تصویب ۱۱ مصوبه، ۱۳۵ هکتار زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن و احداث مسکن برای نیازمندان به پاکدشت اختصاص یافت.
کد خبر: 5749
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ بعد از ظهر -
87 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن اردستانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ارزش این ۱۳۵ هکتار زمین را بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: در پی سفر مرداد ماه امسال رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به پاکدشت و تصویب ۱۱ مصوبه در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان، جلسه‌ای با پیرعلی معاون املاک بنیاد مستضعفان برگزار شد تا اجرایی شدن این مصوبات پیگیری شود.

فرماندار پاکدشت افزود: یکی از مصوبات این سفر، واگذاری ۱۳۵ هکتار زمین از سوی بنیاد مستضعفان به شهرستان پاکدشت برای احداث مسکن محرومان و طرح نهضت ملی مسکن بود که قرار شد این امر اجرایی شود و بر اساس توافق ۷۰ درصد از این زمین سهم شهرداری و ۳۰ درصد سهم بنیاد مستصعفان باشد که در ۳۰ درصد سهم بنیاد نیز مسکن برای محرومان احداث شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این مصوبات، تسهیل واگذاری اسناد مالکیت اراضی و املاک در اختیار بنیاد مستضعفان به شهرستان پاکدشت بود که در ابتدا قرار بود که هزینه واگذاری این اسناد بر اساس کارشناسی ملک از افراد دریافت شود که به دلیل آن که هزینه بسیار زیادی را به مردم تحمیل می‌کرد، در سفر رئیس بنیاد مستضعفان قرار شد تا هشت دهک اول به صورت رایگان این اسناد مالکیت را دریافت و حتی دهک اول برای دریافت سند کمک‌هزینه نیز دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در ۲ دهک پایانی نیز قرار شد تا افراد بر اساس ارزش منطقه‌ای و ضریب پیشنهادی نسبت به دریافت سند اقدام کنند و با ارائه تخفیف، انگیزه دریافت اسناد بیشتر شود که این مصوبه باعث شد تا هزینه دریافت سند تا یک چهارم کاهش یابد.

اردستانی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته قرار شد تا در شهر شریف آباد نیز زمینی برای احداث مسکن از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شود.

این مسئول افزود: اسناد مالکیت ۴۰ مدرسه شهرستان پاکدشت در اختیار بنیاد مستضعفان است که قرار شد این اسناد آزاد شود و اگر زمینی نیز در اختیار بنیاد مستضعفان بود که قابلیت کاربری آموزشی داشته باشد، به رایگان برای احداث مدرسه به آموزش و پرورش واگذار گردد.

وی همچنین از اهدا ۱۰ هزار بسته معیشتی و پنج میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند پاکدشتی از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد.

اردستانی یادآور شد: مجموعه فریس، دیگر مکانی است که در اختیار بنیاد مستصعفان قرار دارد که بر اساس سفر رئیس این بنیاد مقرر شد تا بخشی از آن به صورت رایگان در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته و بخشی دیگر برای توسعه شهرستان اختصاص پیدا کند. فرماندار پاکدشت از واگذاری اسناد مالکیت کشاورزان روستای کلین و خسرو به عنوان دیگر مصوبه سفر رئیس بنیاد مستضعفان به پاکدشت یاد کرد که در حال دریافت مجوز لازم از سوی هیأت امنای بنیاد مستضعفان است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع انتقال آب و اجرای خط انتقال هشت کیلومتری از روستای حسین‌آباد قاجار به سرخه حصار دیگر مصوبه‌ای است که با اجرا شدن آن ۲۵ روستای فاقد آب پاکدشت از آب لازم برای کشاورزی برخوردار می‌شوند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *