امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش نشانی روستایی در شهرستان دماوند

دماوند – ابتکارآنلاین: معاون و سخنگوی اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند اعلام کرد: با موافقت و مجوز مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مرکز کارآموزی جوار کارگاهی در این اداره راه‌اندازی شد.
کد خبر: 5754
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ بعد از ظهر -
61 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد علیپور روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: جاماندگان از تحصیل در مقاطع متوسطه و افرادی که در حال تحصیل در شاخه کارودانش هستند، می‌توانند رشته آتش نشانی را انتخاب کرده و دروس عمومی را در هنرستان‌ها و دروس تخصصی را با مراجعه به سازمان آتش نشانی دماوند و ثبت نام در کلاسها بگذرانند.

این مسئول اظهار داشت: مهارت فنی و حرفه‌ای آتش نشانی از جمله مهارت‌های پیش نیاز برای هنرستان‌های کار و دانش و فنی وحرفه‌ای شهرستان دماوند خواهد شد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش نشانی روستایی در شهرستان دماوند تاکید و خاطرنشان کرد: باتوجه به حوادث متعددی که در روستاهای شهرستان دماوند اتفاق افتاده و متاسفانه منجر به مصدومیت ساکنان روستا شده است، این ضرورت ۲ چندان می شود.

علیپور افزود: براساس شیوه‌نامه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور که به بخشداری‌ها ابلاغ کرده است می طلبد که بخشداری شهرستان نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش نشانی روستایی اهتمام لازم را به عمل آورند، این در حالی است که ما برای رسیدن به صحنه‌های عملیات باید زمان طلایی را رعایت کنیم.

معاون و سخنگوی آتش نشانی و خدمات‌ ایمنی دماوند اضافه کرد: اگر این شیوه‌نامه در روستاهای شهرستان به طور ۱۰۰ درصد اجرایی شود می توانیم موفقیتهای لازم را کسب کنیم، آتشنشانی دماوند این آمادگی را دارد در راستای تربیت و آموزش نیروهای انسانی برای استقرار در ایستگاه‌های آتشنشانی روستایی و ایستگاه‌های همجوار شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهرستان دماوند در حوزه روستایی تا امروز هنوز اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی انجام نشده است و تقاضای ساکنین روستاها از سازمان آتش نشانی دماوند این است که ایستگاه‌ها راه‌اندازی شوند.

این مسئول یادآور شد: آتشنشانی دماوند آمادگی دارد که با توجه به تجهیزات موجود و نیروهای توانمند در ایستگاه مرکز آتش نشانی در زمینه تجهیز ایستگاه‌های روستایی مشاوره دهد و نیز نیروهایی تربیت کنیم که در دسترس بوده و در زمان بروز حوادث اقدام کنند.

علیپور گفت: مساله بعدی که باید مورد توجه باشد بحث آتش سوزی در شهرک‌های صنعتی است و می‌طلبد که ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی راه اندازی و تجهیز تا در زمان بروز حوادث اقدامات اولیه انجام شود؛ با این اقدام در کنار مابقی ایستگاه‌ها می توانند مدیریت یکپارچه را برقرار کنند و اجرای عملیات موفقی داشته باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *