امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند خبر داد؛

آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی

دماوند- ابتکارآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از تخریب ۱۵ بنای غیرمجاز در «گندک» خبر داد و گفت: در این عملیات ۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی آزادسازی شد.
کد خبر: 5766
زمان انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ قبل از ظهر -
64 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسن شکری با تاکید بر اینکه اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال است اظهار داشت: اداره منابع طبیعی دماوند همواره با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است.

شکری با بیان اینکه با متخلفان برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود گفت: پیرو همین قانون و با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع پلاک اصلی موسوم به «گندک» رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: با توجه به اینکه در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز دیوارکشی کرده بودند ۱۵ مورد تخریب ساخت سازهای غیرمجاز در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف با دستور رئیس حوزه قضائی بخش رودهن توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی دماوند و عوامل انتظامی کلانتری مهرآباد از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی عنوان داشت: همواره از شهروندان می‌خواهیم که در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *