امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

مقامات مرزی ایران و ترکیه در ماکو دیدار کردند

ارومیه – ابتکارآنلاین: کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه در نشست و ملاقات مرزی بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.
کد خبر: 5797
زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ قبل از ظهر -
102 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه روز جمعه در نشست و ملاقات مرزی علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاری‌های دوجانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی‌ها در مرزهای مشترک؛ بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ رستم زاده فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو گفت: الحمدلله توافقات خوبی حاصل شد و طرف مقابل قول مساعد داد اتباع کشور جمهوری اسلامی که در خاک کشور ترکیه دچار مشکل می‌شوند با مراجعه به مرزبانی‌های آن طرف نسبت به حل مشکلات خود اقدام نمایند و همچنین قول مساعد داد که در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نکنند.

حسین انگین ساری ابراهیم والی استان ایغدیر ترکیه هم در این نشست با اظهار رضایت از تداوم همکاری‌های همه جانبه مرزبانان برای تداوم امنیت پایدار در دو سوی مرز تاکید کرد.

بعد از همه گیری کرونا اولین ملاقاتمان برگزار و موارد مرزی و امنیتی و سایر مسائل و مشکلات مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت ضمن ابراز خرسندی از حضور در خاک کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران از زحمات شبانه روزی نیروهای دو کشور در حراست از امنیت مرزها تقدیر و تشکر می‌کنم.

اولین جلسه ملاقات مرزی بعد از سه سال وقفه، کلانتر مرز دولت جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری در چهاربند مقرر شد این جلسات هر ۶ ماه یک بار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *