امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار اردبیل خبر داد؛

۷ مجتمع فرهنگی در اردبیل تکمیل می‌شود

اردبیل- ابتکارآنلاین: استاندار اردبیل گفت: برای ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهرها و روستاهای استان اردبیل از دولت سیزدهم ۶ هزار میلیارد تومان منابع درخواست کردیم.
کد خبر: 5800
زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ قبل از ظهر -
82 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید حامد عاملی اظهار کرد: تأمین آب جز مباحث اصلی و بسیار ضروری و اولویت‌دار استان اردبیل است که در این حوزه برنامه جامع تأمین آب شرب شهرها و روستاها تدوین شده است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا منابع آب پایدار برای استان در نظر بگیریم تا با توجه به کم بارشی‌های اخیر، زمینه تأمین آب و کاهش دغدغه‌های مردم فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: در برخی از شهرها نظیر اردبیل با توجه به تمرکز جمعیت باید منابع آب به شکلی طراحی شود تا در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده دغدغه‌ها و مشکلات برطرف شده و تنگنایی در این حوزه شاهد نباشیم.

عاملی از تکمیل خط دوم انتقال آب به تصفیه‌خانه شهر اردبیل خبر داد و افزود: در حوزه ارتقای کمی سعی ما بر این است تا طرح‌های نیمه‌تمام موجود را به سرانجام رسانده و در شهرها و روستاها پایداری منابع آب، آب شرب سالم را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ارتقای کیفی نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط خرید و نصب تجهیزات مدرن، اجرای زوم‌بندی در مناطق مختلف شهر و همچنین روش پایدار منابع آب در شهر اردبیل در قالب طرح‌های بلند مدت مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود در رسیدن به این اهداف منابع مورد نظر تأمین شود.

عاملی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان اردبیل نیز تأمین آب شرب بسیار جدی است و خط انتقال‌های در حال اجرا در کنار تکمیل سدها و تأمین منابع آب هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: در مجموع در این حوزه به ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که از دولت خواسته‌ایم در افق ۵۰ ساله در کنار توجه به برنامه جامع آب، زمینه تأمین این منابع را برای حل مشکلات و دغدغه‌ها در این بخش فراهم کند.

عاملی به تأمین آب شرب روستاییان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳ مجتمع آبرسانی با پوشش ۸۶۴ روستا در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی آنها ۳۵ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با عقد قراردادی که با بسیج سازندگی داشتیم، قرار است ۴۵۴ روستا در مدت ۲ تا سه سال آبرسانی شوند که امسال تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۰ طرح را در مناطق روستایی شاهد خواهیم بود.

عاملی تصریح کرد: وزیر نیرو قول مساعد داده تا در کنار تأمین این منابع، نسبت به حل دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به تعیین تکلیف حقابه‌های استان اردبیل نیز اقدامات اولویت‌دار و ضروری را مورد توجه قرار دهد.

استاندار اردبیل دغدغه دیگر دولت سیزدهم را توجه به رفع مشکلات حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در قدم اول با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی استان اردبیل نسبت به کشور، تلاش بر احداث واحدهای آموزشی به ویژه در شهرهای پرتراکم دانش‌آموزی است.

وی افزود: به ازای هر دانش‌آموز در استان اردبیل چهار متر مربع سرانه فضای آموزشی داریم که در کشور این میانگین ۶ متر مربع است که در برخی از شهرهای استان اردبیل حتی این رقم پایین‌تر است.

عاملی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی را در ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و ادامه داد: هم در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش و هم در نشست با رئیس جمهور اعلام کردیم که ظرف ۲، سه سال آینده باید کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای مختلف برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها در این حوزه هفت تا هشت سال است که بلاتکلیف مانده که ضرورت تکمیل این پروژه‌ها به ارتقای آموزشی و پرورشی کمک خواهد کرد به طوری که ۸۶ پروژه در این حوزه در حال اجرا است و ۱۰۰ پروژه نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

عاملی به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث بزرگترین پروژه آموزشی استان با نام دارالفنون اشاره کرد و گفت: هفته گذشته کلنگ‌زنی این پروژه را با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان شاهد بودیم که امیدواریم اجرایی شدن آن به رفع کمبود سرانه فضای آموزشی کمک کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل به پایین بودن رتبه استان در کنکور اشاره کرد و افزود: رتبه بیست و پنجم استان اردبیل در کنکور جای تأسف و نگرانی دارد و ما باید هم در ارتقای جایگاه کنکور و هم افزایش نمرات کتبی پایه دوازدهم اقدامی جدی و عاجل انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ما از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم در کنار این اقدامات نسبت به تغییر قطب‌بندی استان در آزمون سراسری اقدام کرده چرا که بسیاری از خانواده‌های این استان تمایلی به حضور فرزندانشان در استان‌های هم قطب اردبیل ندارند.

عاملی بیان کرد: برای تکمیل تالار شهر اردبیل نیز علاوه بر تأمین منابع از سفر رئیس جمهور، ۱۵۰ میلیارد تومان مجوز تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه را دریافت کردیم و در کنار آن تلاشمان بر احداث و بهره‌برداری هفت مجتمع فرهنگی، هنری دیگر است تا شاهد رضایتمندی هنرمندان و اهالی فرهنگ در سایر شهرستان‌ها باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا هفته دولت سال آینده اکثر این پروژه‌های فرهنگی، هنری به بهره‌برداری رسیده تا ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را در شهرهای مختلف شاهد باشیم.

اردبیل کمترین ناآرامی‌ها را در ۲ ماه گذشته داشته است

استاندار اردبیل با قدردانی از اهالی فهیم و دلسوز اردبیل در همراهی دولت و تلاشگران نظام اسلامی تصریح کرد: اتفاقات اخیر مایه نگرانی و تأسف دلسوزان انقلاب اسلامی شد ولی در استان اردبیل کمترین تحرکات و ناامنی‌ها را شاهد بودیم.

عاملی گفت: این شرایط نشان می‌دهد که مردم اردبیل با بصیرت تمام و آگاهی واقعی در کنار مسئولان دلسوز خود هستند تا کارها به شکل شایسته به پیش برود.

وی افزود: هر چند در برخی حوزه‌ها شرمنده مردم هستیم ولی این اطمینان را می‌دهیم که دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا دغدغه خانواده‌ها و نگرانی آنها را نسبت به آینده فرزندانشان به ویژه اشتغال و تأمین معیشت رفع کند.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲ برنامه تدوین شده در استان در حوزه زیرساخت‌ها و حوزه اقتصادی و اشتغال، کمر همت بسته‌ایم تا در ۲، سه سال آینده بسیاری از کاستی‌ها و کمبودها رفع شده و امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم فراهم آید.

 

استاندار اردبیل اضافه کرد: مردم استان اردبیل مردم با سابقه در دینداری و تقویت مبانی اعتقادی هستند و همواره در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه خود یاریگر دیگر مسئولان و خدمت‌گزاران دلسوز هستند.

(منبع: مهر)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *