امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
به دلیل شرایط جوی

بعد از خلیج فارس ، خزر هم نا امن اعلام شد

ساری - ابتکار آنلاین : هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ،هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از عصر امروز پنجشنبه تا پیش از ظهر شنبه آینده ناامن اعلام کرده است.
کد خبر: 5866
زمان انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکار آنلاین و به نقل از ایرنا هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان‌های جوی و عبور موج کم دامنه از تراز میانی جو، دریای خزر از بعداظهر امروز پنجشنبه تا پیش از ظهر شنبه با وزش باد شدید همراه است و فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد ،بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه می‌رسد و این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵متر می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث اختلال در فعالیت‌های بندری از جمله تخلیه و بارگیری کالا، آسیب دیدن مزارع پرورش ماهی در دریا، پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که طبق آمار شیلات مازندران هم اکنون علاوه بر حضور و فعالیت چهار هزارو ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴شرکت تعاونی صیادی پره ، ۴۴ فروند شناور نیز برای صید کیکا در دریای خزر مشغول صید و صیادی هستند

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *