امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام:

شخصیت حاج قاسم جامع الشرایط بود و خود را محدود در قوم و مذهب خاصی نمی‌دید

ارومیه – ابتکارآنلاین: مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام گفت: سردار سلیمانی بدون حد و مرزها از اول انقلاب در خدمت دین و مردم بود.
کد خبر: 5922
زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ بعد از ظهر -
90 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- ماموستا عبدالسلام کریمی ظهر چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل برق ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی بودن حد و مرزها از اول انقلاب در خدمت دین و مردم بود و می‌شود گفت، سردار سلیمانی یک امت بود.

وی اضافه کرد: بزرگداشت برای بزرگان دین و انقلاب برای خود ماست و انبیا و بزرگان دین و انقلاب نیازی به این بزرگداشت‌ها ندارند و بلکه این روزها و مراسم فرصتی برای گردهم‌آیی خودمان و الگو گرفتن از این بزرگواران است.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام با تجلیل از تبلیغات اسلامی در برگزاری این همایش، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان سوق الجیشی نماد وحدت و رنگین کمان ادیان، اقوام و مذاهب است و ما بین مذاهب و اقوام خط و مرزی نداریم همان گونه که خداوند حد و مرزی قائل نشده و کسی را بر دیگری برتری نداده است.

وی عنوان کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور فرصت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی و انتقال فرهنگ ایرانی به دیگر کشورهاست و زیباترین مقوله در عالم علم فرهنگی است و کتب آسمانی نیز با علم شروع شدند و ما اهل خشونت نیستیم و اگر شمشیری هم به دست می‌گیریم برای دفاع از مظلومین است و این همان تاکید حضرت عیسی در انجیل لوقا است.

ماموستا کریمی گفت: در قاموس اسلامی به ما سفارش کردند که در برابر ظالمین بیاستید و از مظلومین دفاع کنید و خط قرمز حاج قاسم انسانیت بود و خلوص ایشان و تبعیت از نظام و رهبری او را به یک شخصیت فناناپذیر تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم به دنبال مال، درجه، تمجید و تعریف از خود نبود و به جریانات سیاسی وابستگی نداشت و برای او قوم خاصی مهم نبود و هر کجا احساس نیاز می‌کرد حضور می‌یافت و به وظیفه خود عمل می‌کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام گفت: شخصیت حاج قاسم جامع الشرایط بود و خود را محدود در قوم و مذهب خاصی نمی‌دید و معتقد بود که کار فرهنگی نباید به صورت مستقیم باشد و امروز مشکلات ما در عرصه‌های متعدد به دلیل عدم کار فرهنگی صحیح است.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به هیچ وجه اجازه نمی‌داد مباحث مذهبی و قومی مطرح شود، تاکید کرد: حاج قاسم فراتر از حدود و مرزهای مذهبی، ندای آزادی سر می‌داد و این را از امام حسین علیه السلام یاد گرفته بود و هر کس تابع امام حسین باشد باید این‌گونه باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *