امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قدردانی از مادران و همسران شهدا، وظیفه ذاتی و هم مایه افتخار و دلگرمی ما است

ری – ابتکارآنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ایام سالروز وفات حضرت ام البنین(س)گفت:مادران و همسران شهدا ، شاهدانی بی‌ادعا هستند که با خدا معامله کردند.
کد خبر: 5992
زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ بعد از ظهر -
92 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عباسعلی رضایی در ایام سالروز وفات حضرت‌ام البنین(س) که به نام روز بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا نام گرفته است اظهار داشت: تاریخ پر فراز و نشیب کشور در طول نیم قرن گذشته شاهد حوادث و اتفاقاتی بود که در رقم خوردن آن مردمان بسیاری تأثیرگذار بودند و در این بین تاریخ ۸ساله دوران دفاع مقدس و در ادامه حضور فرزندان این ملت در جبهه‌های مقاومت برای مبارزه با تکفیر از این دست از اتفاقات است. تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه‌جانبه و فعالانه زنان مسلمان ایرانی در صحنه‌های گوناگون دفاعی، رزمی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

وی گفت: در دورانی که کشور ما تحت شدیدترین حملات توسط دشمن قرار گرفته بود، مادران و همسران شهدا در راه آرمان و عقیده خویش از عواطف و احساسات خود چشم‌پوشی کردند و در دفاع مقدس، نقشی ریشه‌دار و ارزشمند داشته‌اند و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند.

رضایی افزود: اینکه یک همسر و یا مادر در برابر این همه مصیبت استقامت و صبر داشته باشد، چیزی جز ایمان قوی و توکل بر خدا نیست؛ مادران و همسران شهدا شاهدانی بی‌ادعا هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا(س) با خدا معامله کردند و عزیزانشان را در راه حق وحقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کردند، چنین مادرانی مقام و جایگاه ارزشمندی نزد خدا دارند.

وی یادآور شد:مادران و همسران شهدا پس از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر، استقامت و پیروی از ولایت و رهبری همواره منادی، مروّج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آن‌ها بوده‌اند بنابراین قدردانی از مقام شامخ مادران و همسران شهدا، هم وظیفه ذاتی و هم مایه افتخار و دلگرمی ما است

در پایان رضایی خاطر نشان کرد: ضمن ادای احترام به ارواح مطهر همه مادران و همسران شهدای آسمانی، برای همه مادران و همسران شهدا آرزوی سلامت نموده و بار دیگر اعلام می‌کنم شهدایی که از گرانبهاترین نعمت الهی یعنی جان خود گذشتند و برای هدفی بزرگ که همان حرکت در مکتب امام حسین(ع) است عاشقانه شتافتند و شهادت را انتخاب کردند؛ این‌ها در دامن مادران بصیر، ولایی و مکتبی تربیت یافتند.

تاریخ وفات حضرت ام البنین (س) بر اساس معتبرترین نقل‌های تاریخی در روز ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری می‌باشد؛ پیکر ایشان در قبرستان بقیع در کنار مزار امام حسن مجتبی (ع) و فاطمه بنت اسد به خاک سپرده شد.

حضرت ام البنین همسر گرامی امام علی (ع) و مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) است که بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به زوجیت ایشان در آمدند و چهار پسر برای امام علی (ع) به دنیا آوردند . ام البنین در واقعه عاشورا حضور نداشت، ولی بعد از واقعه عاشورا تا زمان مرگ برای شهدای کربلا مرثیه سرایی کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *